Ceglédi Autóház Hírek

Aktuális híreink

  • A Škoda AUTO világszerte 866 800 járművét szállította ki 2023-ban
    Újdonság a Škodától 2024.01.28.

    A Škoda AUTO világszerte 866 800 járművét szállította ki 2023-ban

    Jelentős növekedést ért el járműkiszállításaiban 2023 folyamán a Škoda AUTO, az összesen 866 800 darabos volumen tekintélyes, 18,5 százalékos bővülést jelent a megelőző évhez képest. 157 800 kiszállított járművel (+17,6 százalék) továbbra is Németország a márka legnagyobb piaca, emellett 87 800 kiszállítással (+23,4 százalék) a Škoda AUTO hazai piacán, Csehországban is kedvező eredményt ért el. A legintenzívebb növekedést Németországban, az Egyesült Királyságban és a Cseh Köztársaságban könyvelhették el. A számos európai piacon a legkelendőbb elektromos autók közé tartozó, tisztán elektromos Enyaq-család 81 700 eladott járművel (+52,1 százalék) új éves rekordot állított fel bemutatkozása óta. Mindezeken túl a márka 2023 második félévi vietnami és a kazahsztáni piaci megjelenésével a Škoda AUTO szisztematikusan folytatja nemzetközi terjeszkedési stratégiáját.Klaus Zellmer, a Škoda AUTO vezérigazgatója hangsúlyozta: "Ügyfeleink döntöttek, és igazán hálás vagyok a Škoda márkába vetett bizalmukért. Az autóinkat tervező, gyártó és értékesítő szakemberek kemény munkája és elhivatottsága az elmúlt év minden gazdasági és piaci kihívása ellenére is meggyőző eredményt hozott 2023-as kiszállításainkban. A modellkínálatunk iránti növekvő kereslet jól igazolja stratégiánkat, amely szerint a belsőégésű, tisztán elektromos és hibrid hajtásrendszerek közötti választás lehetőségét kínáljuk ügyfeleinknek az elektromos mobilitásra zajló átállás során. Az év folyamán érkező Elroq az első lesz hat új tisztán elektromos modellcsaládunk közül. Üzleti modellünk robusztus, mindeközben éberen figyelünk a kiszámíthatatlan globális piac új kihívásaira. Továbbra is ügyfeleink kívánságaira és igényeire, valamint kapacitásunk folyamatos növelésére összpontosítunk, hogy gyorsan reagálhassunk a piaci körülményekre. Mindemellett munkavállalóink állandó képzésébe is invesztálunk, ezzel is biztosítva a Škoda AUTO jövőjét."Martin Jahn, a Škoda AUTO igazgatótanácsának értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: "A Škoda AUTO tavaly jelentős, 18,5 százalékos növekedést ért el globális ügyfélkiszállításaiban, ami plusz 135 500  autót jelent a 2022-es évhez viszonyítva. Európa továbbra is egyik kulcsfontosságú piacunk, amelynek nyugati régióiban 27,4 százalékos növekedést könyvelhettünk el, bebiztosítva a vezető márkák között elért hetedik helyünket. Az élen figyelemreméltó, 23 600 darabos éves növekedéssel Németország áll, majd az Egyesült Királyság és Cseh Köztársaság következik, amelyek rendre 20 700, illetve 16 600 darabos bővüléssel szintén nagyban hozzájárultak sikereinkhez. Az Enyaq a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában is vezette az elektromos autók eladásait, de más jelentős európai piacokon - köztük Németországban - szintén a legkeresettebb elektromos gépkocsik közé tartozott októberben és novemberben. Európán kívül pedig olyan mérföldkövekhez érkeztünk el, mint például az Indiában két év alatt túlszárnyalt 100 ezer darabos értékesítési volumen, illetve sikeres belépésünk a vietnami és a kazah piacra."Holger Peters, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a pénzügy, az informatika és a jogi ügyek területeiért felelős tagja kiemelte: "A tavalyi évben világszerte több mint 866 800 jármű kiszállításával továbbra is komoly érdeklődés mutatkozik modellportfóliónk iránt, amely még e gazdaságilag igen nehéz időkben is kivételes ár-érték aránnyal rendelkezik. Elkötelezett törekvésünk, hogy az elkövetkező tizenkét hónap során is tartsuk ezt az irányt. Hatékonyságunk és termelékenységünk növelésével középtávon tovább kívánjuk emelni értékesítésünk jövedelmezőségét. Next Level Efficiency+ programunkkal, szigorú költségfegyelemmel, valamint mesterséges intelligencia alkalmazásával és robotizált folyamatautomatizálással aktívan teremtjük meg a szükséges mozgásteret jövőbeni beruházásainkhoz és portfóliónk további villamosításához."Úton az elektromos jövő feléA tisztán elektromos Škoda Enyaq család kiszállításai több mint 50 százalékkal bővültek 2023 folyamán, ugyancsak alátámasztva a Škoda villamosítási stratégiájának hatékonyságát. Tavaly a Škoda Enyaq volt a legnagyobb darabszámban értékesített elektromos modell a márka hazai, csehországi piacán, valamint Szlovákiában, de több európai országban, köztük Svájcban, Németországban, Finnországban, Norvégiában és Hollandiában is az öt legkeresettebb elektromos autó közé tartozott. A Škoda az új generációs Kodiaq és Superb egyaránt száz kilométer feletti tisztán elektromos hatótávot kínáló, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) változatainak bemutatásával is gyorsítja elektromos átalakulását.Jelentős lépések a globális terjeszkedésbenSzeptemberben a Škoda AUTO stratégiai céllal a vietnami piacon is megjelent, hogy jobban kiaknázhassa az ASEAN-régióban rejlő lehetőségeket. Ennek élén 2030 után az előrejelzések szerint 40 ezer darabot is meghaladó éves értékesítési volumennel Vietnam áll majd, miközben a vállalat indiai tevékenységével is jelentős szinergialehetőségeket kínál. Az indiai gyártmányú Kushaq és Slavia modellek CKD (Completely Knocked Down) készleteit a közelmúltban átadott punei logisztikai központban készítik fel a vietnami végösszeszerelésre induló exportra. Két év alatt összesen több mint 100 ezer kiszállított autójával a Škoda Indiában is jelentős mérföldkőhöz érkezett, emellett egy a Kodiaq, a Kamiq, a Karoq és az Octavia helyi összeszerelését támogató stratégiai partneri együttműködés révén a márka újra megjelenik Kazahsztánban.

  • Megkezdte az új Superb sorozatgyártását Pozsonyban a Škoda AUTO
    Újdonság a Škodától 2023.12.11.

    Megkezdte az új Superb sorozatgyártását Pozsonyban a Škoda AUTO

    Négy héttel az új Škoda Superb Prága-környéki világpremierjét követően a Volkswagen márka pozsonyi üzemében megkezdődött a negyedik "modern" modellgeneráció sorozatgyártása. A Kvasinyból stratégiai okokból áthelyezett termeléssel az ott felszabaduló kapacitás további Octavia modellek gyártására fordítható. A Superb már első "modernkori", 2001-es bemutatkozása óta a Škoda modellpalettájának belsőégésű motoros (ICE) kínálatának zászlóshajója.Amint Andreas Dick, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a gyártás és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: "Egy-egy új modellgeneráció bemutatása mindig különleges pillanat az egész csapat számára. Különösen igaz ez az új Superbre, amelyet a Volkswagen Passattal együtt a Beta+ projekt részeként, a Škoda vezetésével fejlesztettek ki. Ez a projekt, valamint a Superb gyártásának sikeres áthelyezése Pozsonyba, a Škodánál rendelkezésére álló magas színvonalú szakértelem és know-how-bizonyítéka. Nagysikerű belsőégésű motoros (ICE) zászlóshajónk újabb generációjával jelentős szinergia-lehetőségeket kínálunk a Volkswagen Csoport számára. Szívélyes köszönetem fejezném ki mindazon kolléganők és kollégák felé, akik magasfokú elkötelezettségükkel hozzájárultak ehhez a projekthez."Szinergiák a vállalatcsoportban: a Superb negyedik generációjának pozsonyi gyártásaMég 2020 novemberében született meg a döntés, hogy a Superb negyedik generációjának gyártását a Volkswagen Személyautók pozsonyi üzemébe helyezik át. Ez a lépés a hatékonyságot a termelési hálózat szinergialehetőségeinek kihasználásával tovább növelő Beta+ projekt része. A Škoda Superb és a Volkswagen Passat teljes fejlesztése a Škoda AUTO felelős vezetése alatt zajlott, s mindkettő ugyanazon a gyártósoron készül.A Superb gyártásának Pozsonyba költöztetésével Kvasiny üzemében 2024 nyarától további Octavia modellek előállítására szabadul fel kapacitás, a Mladá Boleslav-i telephelyen pedig tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellsorozatok további tagjai gördülhetnek le a szerelőszalagról.A Škoda Superb szlovákiai gyártása a karosszériaelemekkel kezdődik, amelyeket túlnyomórészt a helyszínen, Pozsonyban sajtolnak, majd az új karosszériaműhelybe szállítanak. Az üresen álló csarnokot a Beta+ projekt keretében alapjaiban alakították át, a Škoda AUTO emellett alig két év alatt több mint 500, a legkorszerűbb technológiát képviselő robotot, valamint irányítórendszereket és ragasztóberendezéseket telepített ide, emellett új beszállítók is érkeztek. A szerelőcsarnokot szintén széleskörűen átépítették, ezt a gyártósort ugyanis - ahol az új modelleket harmonikusan integrálták az eddigi Volkswagen és Škoda modellek összeszerelésébe - korábban nem használták hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) járművek gyártására. A szerelőcsarnok korszerűsítése egyebek mellett automatizálási- és kezelési technológiákat, ipari kamerarendszerek telepítését és a teljes gyártósorra kiterjedő egyéb fejlesztéseket foglal magában. Mindemellett a padlólemezek gyártásterülete oly módon bővült, hogy már a részben és teljesen elektromos hajtásrendszerű modellek akkumulátorainak beépítésére is lehetőséget biztosít.A pozsonyi gyár fényezőműhelyében is jelentős átalakításokat hajtottak végre, amelyek a környezet védelmét szolgálják. Az új fényezőkamrákban korszerű levegőkeringtető rendszereket alkalmaznak, miközben az illékony szerves vegyületek leválasztására is lehetőség nyílik - újabb lépésként a még környezetkímélőbb gyártás felé.               Új formai nyelvezet, széles hajtásrendszer-kínálatA negyedik "modern" modellgeneráció gyártása a Škoda Superb Combi változattal vette kezdetét, 2024 közepétől pedig a Limuzin kivitel is megjelenik a választékban. A korszerű és gazdaságos motorok palettáján 110 kW (150 LE) és 195 kW (265 LE) között három benzin-, míg a 110 kW (150 LE) - 142 kW (193 LE) teljesítménytartományban két dízelüzemű erőforrás sorakozik. A portfóliót egy új, kizárólag a Combi változathoz rendelhető, több mint 100 kilométer tisztán elektromos hatótávú hálózatról tölthető hibridhajtás (Plug-in Hybrid), valamint a Superb számára újdonságként egy enyhe-hibrid (Mild Hybrid) változat egészíti ki.Formatervezés és technika - 1934 óta iránymutatóA Škoda Superb modelltörténete a Škoda 640 Superb 1934-es bemutatójáig nyúlik vissza. A cseh autógyártó csúcsmodelljei ettől kezdve először 1949-ig viselték e jól csengő nevet, majd 2001-ben a cseh márka ismét e történelmi jelölést használta a csúcsmodellje első modern generációjára. Napjainkig összesen több mint 1,6 millió darab gördült le a szerelőszalagról a Škoda belsőégésű motoros zászlóshajójából.A pozsonyi Škoda történetéről itt tájékozódhat bővebben.

  • Bemutatásra került a teljesen új Superb!
    Újdonság a Škodától 2023.11.03.

    Bemutatásra került a teljesen új Superb!

    90 évvel a történelmi jelentőségű első modell megjelenése után mutatta be a Škoda a Superb modernkori negyedik generációját. Elődeihez hasonlóan az új Superb is markáns dizájnkoncepciót és fejlett technológiát ötvöz. Minden eddiginél biztonságosabb és tágasabb, és az új modell készen áll arra, hogy újabb fejezetet írjon a Superb történetében.A negyedik generációjához érkező új Superb továbbra is lenyűgöző, érzelemdús formatervet kapott, mindezt a legmodernebb technológiával kiegészítve. Az új modell praktikus hátsó ajtóval ellátott, elegáns megjelenésű ferdehátú, valamint kombi változatban is elérhető lesz. Az új külső meghatározó elemei továbbra is a dinamikusabb kialakítású vált első és hátsó lámpatestek. A hátsó lámpák az elődnél lényegesen karcsúbbak és új kristályos díszitőelemek turbózzák fel a látványukat. A fényszórók, amelyek szintén élesebb vonalúak lettek, két változatban állnak rendelkezésre. A full LED Matrix fényszórók hatszögletű bi-LED mátrix moduljait a Crystallinium nevű színes kristályos elem egészíti ki. A Crystallinium egy vadonatúj elem, amely a színes kristályüveget idézi, és új megjelenést kölcsönöz a fényszóróknak.Az új Škoda Superb mind a ferdehátú, mind a Combi kombi változatban hosszabb, magasabb, de picivel keskenyebb elődjénél. Ennek ellenérő nőtt a fejtér elől és hátul is, ahogyan a csomagtér mérete is 20 literrel a limuzin (645 liter), és 30 literrel a Combi (690 liter) esetében. Az eddigi is hatalmas helyet biztosító tengelytáv viszont változatlan maradt mindként kivitel modellnél.További részletek:https://csakaskoda.hu/2023/11/02/ime-a-2024-es-uj-superb/

  • A Škoda Auto lerántja a leplet a vadonatúj Kodiaq külső dizájnterveiről
    Újdonság a Škodától 2023.10.02.

    A Škoda Auto lerántja a leplet a vadonatúj Kodiaq külső dizájnterveiről

    Néhány nappal a világpremier előtt a Škoda Auto bemutatta az új generációs Škoda Kodiaq külső dizájnterveit, amelyeket markáns és hatáskeltő formavilág jellemez. A kiemelendő látványelemek között ott van a plasztikus homlokrész, a jellegzetes lekerekített kerékjáratok, a 17-től 20 colig terjedő kerékméretek, a masszív hátsó lökhárító, és a kristályos dizájnelemekkel ellátott második generációs TOP LED-Mátrix fényszórók. Oliver Stefani, a Škoda vezető formatervezője elmondta: "A vadonatúj Kodiaq modern és dinamikus, feltűnően karakteres megjelenéssel. A "funkció a forma előtt" elvnek megfelelően megalkottuk a Modern Solid első elemeit; ez jellemzi majd a jövőben új formanyelvünket. A formavilág egyértelműen a praktikusságot hangsúlyozza, miközben dinamikus kialakítása révén még jobb aerodinamikát biztosít."A legújabb Kodiaq karakteres külsővel és nagyobb méretekkel rendelkezik, mindez pedig még nagyobb belső teret ígér. Megnyerő kialakítású motorháztetővel, lekerekített kerékjáratokkal és 17 és 20 col közötti kerékméretekkel büszkélkedhet. További vizuális különlegessége a D-oszlopok opcionális díszítéseinek egyedi, Dark Chrome kivitele.A második generációs TOP LED-Mátrix fényszórók a Kodiaq modellben debütálnak, míg a hátsó részen jellegzetes, széles, C-alakú egyedi világítás húzódik középső irányba. Ez alatt vörös sáv köti össze a két hátsó fényszórót, a megjelenést pedig egy masszív hátsó lökhárító hangsúlyozza. A csomagtér ajtaján középen elhelyezett új Škoda felirat teszi teljessé a markáns külsőt.A nagy leleplezést élőben közvetítjük a Škoda Storyboard-on, valamint a Škoda YouTube-csatornáján 2023. október 4-én, 18:45-től.

  • A Škoda Superb negyedik generációja is kínál limuzin változatot
    Újdonság a Škodától 2023.09.19.

    A Škoda Superb negyedik generációja is kínál limuzin változatot

    A Škoda AUTO rövidesen bemutatja belsőégésű motorokkal (ICE) hajtott zászlóshajója, a Superb negyedik generációját, ismét elegáns limuzin változattal egészíti ki népszerű kombi modelljét. E megújult hagyományos karosszériaváltozat hosszúságában és magasságában egyaránt növekedett, miközben még aerodinamikusabbá vált. Szintén fejlődött szoborszerűen plasztikus Škoda-formavilága, immár újratervezett, nyolcszögletű Škoda-hűtőráccsal és átdolgozott ajtókilincsekkel. Az új Superb hajtásrendszereinek  széles választéka már hibrid (Mild Hybrid) kivitelt is tartalmaz. A belteret teljes egészében áttervezték, először kínál a Superb Head-up kijelzőt és immár akár 13 colra növelt képátlójú központi infotainment-képernyőt. A sebességváltó a kormányoszlopra helyezett menetmód-választó kapcsolója tágasabb középkonzol kialakítását tette lehetővé. A központi képernyő alatt sorakoznak az egy-egy kisméretű digitális kijelzővel kialakított, új Škoda Smart Dial forgató-/nyomógombok, amelyek számos járműfunkcióhoz tesznek lehetővé gyors és egyszerű hozzáférést. Az utasteret hosszú távon fenntartható előállítású anyagok jellemzik, a felhasznált textíliák száz százalékban újrahasznosított poliészterből készülnek. A mild-hibrid hajtásrendszer premierjeA negyedik generációs ferdehátú Superb először rendelhető hibrid (Mild Hybrid) technikával, amelyben 48 voltos szíjhajtású indítógenerátor és ugyancsak 48 voltos lítiumion-akkumulátor egészíti ki a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI belépőmodell négyhengeres benzinmotorját. E rendszer a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálást (rekuperáció) is lehetővé teszi, az így visszanyert energia pedig az akkumulátorban tárolva a belsőégésű motor elektromos teljesítménnyel biztosított támogatására, illetve arra használható fel, hogy a jármű leállított motorral szabadon gördülhessen ("vitorlázás"). Az 1.5 TSI mellett a Škoda 150 kW (204 LE) és 195 kW (265 LE) teljesítménnyel két 2.0 TSI erőforrást is kínál. Amint a legerősebb dízel erőforrás, azaz a 142 kilowattos (193 LE) 2.0 TDI, úgy a csúcs-benzinmotor is már alapkivitelben összkerékhajtással párosul. A széles motorpalettát egy 110 kW (150 LE) teljesítményű 2.0 TDI teszi teljessé. Első ízben a Škoda kínálatában, a Superb minden motorváltozata már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozik. Mindegyik erőforrás megfelel az Euro 6d károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak.Még több hely és továbbfejlesztett aerodinamikaElődjéhez képest az új Škoda Superb limuzin hosszúsága 43 milliméterrel 4912 milliméterre, magassága pedig tizenkét milliméterrel 1481 milliméterre nőtt, ami elöl 11, a hátul utazók számára pedig hat milliméterrel nagyobb fejteret eredményezett. A csomagtartó 20 literrel 645 literre bővült, míg az új modell 1834 milliméteres szélessége és 2841 milliméteres tengelytávja változatlan maradt. Az optimalizált légbeömlő nyílások, valamint az utascellán és a külső visszapillantó tükrökön végzett finomítások tovább javították az aerodinamikai tulajdonságokat, mindössze 0,24-os légellenállási együtthatót (cw) eredményezve. A Superb formai nyelvezetének legújabb megfogalmazása számos, a Škoda márkára jellemző, szoborszerűen plasztikus alakzatot tartalmaz.Teljes egészében új beltér-koncepció és különböző Design Selection kivitelekA Superb áttervezett beltere már akár 13 col képátlójú, szabadon álló központi képernyővel is készülhet, amit a Škoda belsőégésű motorral (ICE) hajtott zászlóshajójában elsőként megjelenő Head-up kijelző és az új Škoda Smart Dial kezelőelemek egészítenek ki. Utóbbiak az infotainment-képernyő alatt sorakozó három forgató-/nyomógombot jelentik, amelyek mindegyike egy 32 milliméter átmérőjű digitális kijelzővel is rendelkezik. A Smart Dial gombok gyors és egyszerű hozzáférést biztosítanak a jármű számos funkciójához. Mivel a sebességváltó menetmód-választó kapcsolója a kormányoszlopra került, az átdolgozott középkonzolt letisztultabb, tágasabb és rendezettebb megjelenés jellemzi. A hagyományos Active, Ambition és Style felszereltségi szinteket az új Essence, Selection, Sportline és Laurin & Klement opciók váltották fel, egyaránt a modern koncepciók és a hosszú távon fenntartható előállítású anyagok hangsúlyos alkalmazása jellemezte, egyedi stílusú belső kialakítás jegyében.

  • Nagyobb hely, fokozott kényelem és továbbfejlesztett kezelés – A Škoda bemutatja a Kodiaq és a Superb új generációjának beltér-különlegességeit
    Újdonság a Škodától 2023.09.12.

    Nagyobb hely, fokozott kényelem és továbbfejlesztett kezelés – A Škoda bemutatja a Kodiaq és a Superb új generációjának beltér-különlegességeit

    Kodiaq és Superb sorozatai új generációjának világpremierje előtt a Škoda bemutatja teljes egészében újratervezett beltereiket, amelyekben Digitális műszeregység (Virtual Cockpit), Head-up kijelző és 12,9 col képátlójú, szabadon álló infotainment-képernyő is szerepelhet. A DSG sebességváltó menetmód-választó kapcsolóját a kormányoszlopra helyezték át, még tágasabb helyet biztosítva a vezető és az első utas számára, miközben a nagyméretű középkonzol még több rakodóhellyel szolgálhat. Tovább könnyíti a fedélzeti rendszerek használatát a személyre szabható Škoda Smart Dials technikája, amely egyszerű kezelést tesz lehetővé. Mindegyik forgató-/nyomógomb a jármű különböző funkcióihoz kínál intuitív hozzáférést, a digitális kijelző pedig mindenkor gyors és átfogó áttekintést biztosít. A tovább fokozott hosszú távú fenntarthatóság szolgálatában a Škoda már száz százalékban újrahasznosított poliészterből készült kárpitokat is alkalmaz új Kodiaq és Superb sorozatában. Peter Olah, a Škoda AUTO beltér-tervezési vezetője kiemelte: "A Škoda utastereit intuitív, egyszerű, ügyfélközpontú és intelligens megoldások jellemzik. Legújabb fejlesztésünk, a Škoda Smart Dials technikája tovább bővítette az autó egyes funkcióinak intuitív vezérlési lehetőségeit, két világ, a fizikai kezelőelemek és a digitális kijelzők legfőbb erényeit ötvözve. A Kodiaq és a Superb felfrissített beltere most egyaránt nagyméretű, szabadon álló képernyővel, a sebességváltó a kormányoszlopra helyezett menetmód-választó kapcsolójával és letisztult kialakítású középkonzollal készül. E fejlesztések már egy tágasabb és hangulatosabb belső tér felé nyitnak utat, amely nemcsak vonzza a tekintetet, hanem praktikumot és valódi hozzáadott értéket is képvisel ügyfeleink számára."Innovatív új funkciók a még nagyobb kényelem szolgálatábanA Škoda mindkét megújuló modelljének belterét újratervezte, a kormánykerék, a műszeregység, a műszerfal és a dekorbetétek fejlesztéseit is beleértve. Škoda-modellben első ízben került a sebességváltó menetmód-választó kapcsolója különösen jól hozzáférhetően a kormányoszlopra, amelynek eredményeképpen a középkonzolt mindkét esetben rendezett és jól áttekinthetően strukturált módon alakíthatták ki, további helyet nyitva meg a vezető és az első utas számára. A Kodiaq és a Superb további újdonságai közé tartozik a Digitális műszeregység (Virtual Cockpit) 10,25 col képátlójú kijelzőfelületét kiegészítő Head-up kijelző, valamint a minden eddiginél nagyobb, 12,9 col képátlójú, szabadon álló központi infotainment-képernyő. Ugyancsak most mutatkozik be mindkét modellben a Škoda Smart Dial innovatív forgató-/nyomógombok technikája, amely a kezelés még intuitívabb élménye szolgálatában ötletesen egyesíti a fizikai és a digitális elemeket.Škoda Smart Dials - nyomógombok digitális kijelzővelA Škoda Smart Dials bevezetésével a cseh autógyártó új szintre lép a járműveiben alkalmazott fizikai és digitális kezelőelemek jól bevált kombinációjával. Ez a teljesen újszerű megközelítés az infotainment-képernyő alatt sorakozó három forgató-/nyomógombból áll, amelyek egy-egy 32 milliméter átlójú, digitális kijelzővel egészülnek ki. E megoldás felszereltségtől függően számos járműfunkcióhoz gyors hozzáférést tesz lehetővé. A két külső Smart Dial segítségével a vezető és az első utas a belső hőmérsékletet, az ülésfűtést és az ülésszellőztetést szabályozhatja, az éppen aktív funkciót is megjelenítve. A középső Smart Dial akár négy olyan funkciót is vezérelhet, mint például az infotainment-rendszer hangereje, a ventilátor fordulatszáma, a légáramlások iránya, az intelligens légkondicionálás, a menetüzemmódok és a térképnagyítás (zoom). A középső Smart Dial az infotainment-rendszer menüjében konfigurálható, és a gomb nyomva tartásával vált az egyes funkciók között.Simply Clever funkciók bővített választékaA fokozott kényelem igénye jól érzékelhető az új megoldásokban, köztük a Phone Box technikájával, amely akár 15 watt teljesítményű, induktív gyorstöltés lehetőségét is kínálja az okostelefon - a Kodiaq esetében akár két készülék - számára, emellett aktívan hűthető rekeszként is szolgál. A bennülők akár négy, 45 watt kimenő teljesítményű USB-C csatlakozót, valamint a belső visszapillantó tükrön egy kényelmesen használható, 15 wattos USB-C portot is igénybe vehetnek. Nem hagyható természetesen figyelmen kívül, hogy az új Kodiaq pneumatikus masszázsfunkcióval kiegészített ergo-ülésekkel is rendelhető, a hátul utazók pedig minden bizonnyal értékelik majd a középső alagút új tárolórekeszét. A Superb belterében az újratervezett kormánykerék, műszeregység és dekorbetétek harmonikusan illeszkednek a továbbfejlesztett, extrafelszerelésként masszázsfunkcióval is rendelhető ülésekhez. Utóbbiak már tíz pneumatikusan vezérelt masszázspárnát és széles programválasztékot kínálnak, négy irányban állítható deréktámasszal kiegészítve. Akárcsak a Kodiaq esetében, az ülések, a kormánykerék, illetve az első és a hátsó szélvédő fűtési funkciói egyaránt kényelmesen kezelhetők a légkondicionáló berendezés menüjében található, igény szerint konfigurálható Fűtés (Heaters) gombbal.Fenntartható anyagok minden textiliában és két népszerű Simply Clever megoldásbanA Škoda a beltér összes textíliájának, valamint két immár ikonikus Simply Clever megoldásának - a vezetőajtóban elhelyezett esernyő, illetve a jégkaparó - környezetvédelmi szempontból felelős anyagválasztásával is bizonyítja a hosszú távú fenntarthatóság iránti elkötelezettségét. Más Škoda-modellekben már alkalmazott megközelítését folytatva, a hagyományos felszereltségi szinteket itt is a Design Selections koncepcióval váltotta fel. A Kodiaq palettájáról a Loft, Lounge vagy ecoSuite kivitelek közül választhatnak az ügyfelek, utóbbi esetében fekete vagy konyak színben és száz százalékban újrahasznosított poliészterből készült textíliákkal. Az ecoSuite Design Selection összeállításban alkalmazott bőrt környezetkímélő cserzési eljárással készítik ki, amely során a kávébab feldolgozási folyamatának maradékanyagait használják fel. A Superb negyedik generációjában az Essence felszereltségi szinten a Loft és a Lounge Selection-összeállítások mellett a Studio Design Selection, valamint fekete és konyak színben a Suite Design Selection kivitel szerepel. Az L&K csúcsmodell fekete és konyak színben az L&K Suite Design Selection kivitellel bővíti a kínálatot, amely az olívafeldolgozás során keletkező szennyvíz felhasználásával, szintén hosszú távon fenntartható eljárással cserzett bőrrel büszkélkedhet.

  • 35 év a „gördülő szabadság” jegyében – California CONCEPT tanulmányával már a modellsorozat jövőjét mutatja be a Volkswagen Haszonjárművek
    Újdonság a Volkswagen Haszonjárművektől 2023.08.15.

    35 év a „gördülő szabadság” jegyében – California CONCEPT tanulmányával már a modellsorozat jövőjét mutatja be a Volkswagen Haszonjárművek

    Az 1988-as Caravan Salon alkalmával tartott világpremierje keretében, a VW Busz (T3) műszaki alapjain mutatkozott be az első California modell. Pontosan 35 évvel – és 260 ezer elkészült példánnyal – később ismét Düsseldorfban, a szakma legjelentősebb találkozóján látható a világon elsőként a Volkswagen Haszonjárművek (VWN) California CONCEPT tanulmánya, amely már a modellsorozat jövőjébe kínál bepillantást. 2024-től a California ezen új generációjának sorozatgyártású változata is Hannoverben készül.California CONCEPT - minden új, hogy minden a régiben maradhassonA California Beach, Coast és Ocean immár sokak számára a kerekeken gördülő szabadság megtestesítője, California CONCEPT tanulmányával pedig már minden idők legsikeresebb lakóautójának jövőjére nyit ablakot a Volkswagen Haszonjárművek a düsseldorfi Caravan Salon (2023. augusztus 25. - szeptember 3.) látogatói előtt. A hosszú tengelytávú Multivan műszaki alapjaira épülő jövőbeni California ismét egyedülálló lesz ebben a kategóriában, miközben újabb innovatív ötletek erősítik tovább a mindennapos használatra született, ám bármilyen utazókalandra egyik percről a másikra átalakítható furgon kettős koncepcióját. Korántsem csupán a 2021-ben a piacra érkező Multivan kiemelkedő menettulajdonságainak és a 35 év tapasztalatának együttese avatja azonban e különlegességet korunk ideális lakóautójává, a California CONCEPT ugyanis a még nagyobb sokoldalúság szolgálatában egyszerre kínálja a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtástechnika, illetve a figyelemreméltó kényelem erényeit. Ezzel egyfelől erőteljes és gazdaságos, miközben tisztán elektromos hatótávjával a jövőorientált és felelősségteljes mobilitást képviseli, másfelől pedig a hosszú utazásokra is kiválóan alkalmas hajtásrendszere a főutaktól távol is biztonságot nyújt. Mindemellett a kempingszomszédok is élvezhetik a hibridhajtás előnyeit, amikor a California szinte hangtalanul suhan el mellettük. Természetesen ez a lakóautó is "okos" lesz, de az interaktív "Cali on Tour App" alkalmazással már a jelenlegi California 6.1 is a piaci szegmens egyik legfejlettebb járműve. A tanulmánymodell a 16-os pavilonban, a Volkswagen Haszonjárművek standján (D52-01) tekinthető meg.California - egy életformaA California több puszta kempingautónál - ez már egyfajta autós életforma, a szabadság hírnöke. Négy generáció alatt eddig több mint 260 ezer talált gazdára ebből a kompakt lakóautóból, amelyek egyaránt meghatározó közös vonása a felnyitható tető, a csaknem két méter magasban kínált sátorral. Ennek megfelelően annyi már a világpremier előtt is kiderülhet, hogy a California CONCEPT is felnyitható tetővel érkezik majd Düsseldorfba.Visszatekintő - 35 éves a CaliforniaA California története 1988-ban, a T3 Transporter-generációra épült, speciális lakóautó modellel vette kezdetét, amely az első Californiaként késő nyáron, az akkor még esseni Caravan Salon kiállításon mutatkozott be. Palettáján két szín, a Pasztellfehér és a Marsala-vörös szerepelt, fehér-szürke, letisztult formavilágú konyhabútorával pedig a belsőépítészek is fejlett stílusérzékről tettek tanúbizonyságot. A lakóautó 39 900 német márkába került. A Bulli vonzó ára, ötletes részletmegoldásai és elnyűhetetlen technikája egyből "bestsellerré" avatta a Californiát, amelyből már az első évben 5000 darab kelt el. Az elkövetkező évek során speciális modellből önálló modellsorozattá fejlődött a California, miközben egyre népszerűbbé vált, s mindössze három év alatt több mint 22 ezer lakóautó-vásárlót győzött meg.Igazi technikai forradalom volt a váltás 1990. augusztusában a T3 Transporterről a California T4 sorozatra, négy évtized négyhengeres boxermotor és hátsókerékhajtás után ugyanis a haszonjármű-specialisták egyszerűen megfordították az irányt: a motort előre helyezve, az első tengelyt hajtották meg vele. Ezzel minden megváltozott: az alapkonstrukció, a futómű, a motorok és a térkínálat, különösen hátul állt rendelkezésre lényegesen nagyobb hely. A California T4 pedig tökéletesen ki is használta ezt, s az akkori kempingfurgonokkal szemben még tágasabb teret kínált az utazáshoz. "Hotel California - Csendes fekvés, kényelmes berendezés, garantált panoráma" - szólt a piaci bevezetés reklámszlogenje, az Eagles dalára és a benne megénekelt West Hollywood-i szállodára utalva. Nos, a California T4 szintén nagy sláger lett, és 2003-ra már mintegy 39 ezer darab kelt el belőle.A Transporter ötödik generációján alapuló California a kényelem új dimenzióját hozta el a kompakt lakóautók világába, miközben továbbra is hű maradt az "Ős-California" innovatív térkoncepciójához. Mintegy 55 ezer utazni vágyó vásárló döntött 2015-ig a T5 California mellett, amely ekkorra már jó ideje kategóriája legsikeresebb lakóautójává lépett elő. Olyan részletei, mint a felnyitható tetőbe integrált lécvázas ágy, a csomagtérajtóban elhelyezett kempingszékek vagy a tolóajtóba rögzített asztal, a kempingautók "svájci bicskájává" avatták a California modelleket. 2015-ben érkezett a Transporter hatodik generációjának műszaki alapjaira épülő California, amely számos fejlett vezetéstámogató rendszerével az értékesítési darabszámok tekintetében is új szintjére lépett, és 2017-ben 15 155 első forgalomba helyezéssel megdöntötte a modellsorozat éves rekordját.2019. augusztus 30-án a Volkswagen Haszonjárművek - természetesen a Caravan Salon alkalmával - bemutatta California 6.1-sorozatát. Ekkorra már több mint 175 ezer California készült, az új California 6.1 pedig töretlenül folytatta elődjei sikertörténetét. Egyik újdonsága a tetőkonzolba épített érintőképernyő, amelyről a lakóautó összes fontos funkciója vezérelhető, emellett a legkülönfélébb információkkal is szolgálhat. A California CONCEPT fedélzetén ez a kijelző már tablet-formátumú képernyővé alakult, a lakóautó új és intelligens oldalát mutatva be. "Mellesleg" azt sem mondta senki, hogy a Californiai csakis egy tolóajtóval készülhet…  Nos, izgalmasnak ígérkezik a 2023-as Caravan Salon.

  • Kétszázezer nyaralóbusz Hannoverből
    Újdonság a Volkswagen Haszonjárművektől 2023.07.21.

    Kétszázezer nyaralóbusz Hannoverből

    Szabadság Hannoverből: július 12-én legördült a kétszázezredik California a hannover-limmeri szerelőszalagról. Immár 2004 óta készülnek a T-modellekből a világ legsikeresebb lakóautói a Camper-üzemben, ahol a Volkswagen Haszonjárművek és a Volkswagen Group Services összesen mintegy 600 munkatársával ünnepelte a jubileumot. Tavaly 21 600 California 6.1 kiszállítására kerülhetett sor, ami 14,9 százalékkal több, mint a koronavírus előtti 2019-es év során. Ezzel a California vitathatatlanul piacvezető a zárt áruszállítók átalakításával készülő lakóautók piaci szegmensében.A Hannoverben gyártott kétszázezredik modell egy California 6.1 Ocean (2.0 TDI, 150 kW) 4MOTION összkerékhajtással, hétfokozatú DSG sebességváltóval, Reflexezüst/Fortana-vörös kéttónusú fényezéssel, konyha- és szekrénymodullal, valamint három ablakkal kialakított, piros harmonikasátorral kiegészített, elektromosan felnyitható tetővel. "A California immár 35 esztendeje igazi sikertörténet" - hangsúlyozta Josef Baumert, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja. "Kétszázezer jármű kétszázezer olyan ügyfél is egyben, akik egy "Made in Hanover" California modellel fedezik fel a világot. Ez a kiemelkedő eredmény különösen azon munkatársaink sikere, akik szaktudásukkal és szenvedélyükkel nap mint nap a világ minden bizonnyal legsikeresebb utazójárművét készítik a stöckeni főüzemben és a lakóautógyárban."Munkahelyekről gondoskodik a Volkswagen Haszonjárművek lakóautója2024-től a California 6.1 utódja is Hannoverből érkezik, és a jelenlegi modellel megegyező rendszerben készül majd: az alapjárművet a hannover-stöckeni főüzemben gyártják le, ahol többek között a tető, az ablakok és a különböző csatlakozások karosszéria-kivágásait is elvégzik. Ezt követően a nyolc kilométerre fekvő California-gyártóüzem szakemberei az ügyfelek igényei szerint lakóautóvá alakítják át, ezt a termelési helyszínt a Volkswagen Group Services üzemelteti.Húszról százötven járműre: folyamatosan növekvő termelékenységVisszatekintő - A Volkswagen California 1988-ban jelent meg a piacon, kezdetben a harmadik T-generáció műszaki alapjain (22 ezer jármű). 2004-ig a Westfalia átalakító cég készítette a lakóautókat (további nagyjából 39 ezer jármű a T4 alapjain), mielőtt az ötödik buszgenerációra váltva a Volkswagen Haszonjárművek házon belülre hozta a lakóautó gyártását. Hannover Limmer városrészében 7500 négyzetméter alapterületen szervezték meg a termelést, ahol kezdetben 35 dolgozó naponta mintegy 20 járművet készített. A termelékenység azonban folyamatosan nőtt az évek során, s 2017-ben mintegy 15.150 California készült el, míg a következő évben már a California százezredik példányát ünnepelhették Limmerben. Ma, mindössze öt évvel később, ez a szám már kétszázezerre nőtt, miközben 600 munkatárs három műszakban naponta akár 150 autót is készíthet.Amint Hartmut Rickel, a Volkswagen Group Services igazgatóságának szóvivője kifejtette: "Igazán mély benyomást keltő ütemben fejlődött Limmerben a California gyártása, amit a számok is igazolnak: 2004-ben a termelés megkezdésének évében 2104 jármű gördült le a szerelőszalagról, míg az idei évben már 31 ezer darab gyártását tervezi a Volkswagen Group Services csapata. Ez a növekedés és a hannoveri telephely jövőbemutató termelési helyszínné fejlesztése nagy büszkeséggel tölt el minket, amiért a vezetőség nevében szeretnék köszönetet mondani az itt dolgozó munkatársainknak. Nélkülük aligha érhettünk volna el ilyen fejlődést."Tanja Huremovic, a Volkswagen Haszonjárművek üzemi tanácsának alelnöke hozzátette: "A vezetőség és az üzemi tanács közös döntésének - miszerint a ,Calit' ne a Westfalia, hanem a hannoveri gyár állítsa elő - eredménye, hogy e modell immár csaknem húsz éve Limmerben készülhet. A mai nap jól mutatja, helyes volt ez a döntés. Amint már e termelési helyszín szerződésében is kezdeményeztük, a Multivan alapjaira épülő California formájában a jövőben is folytatódik e történet. Ez a termék márkánk zászlóshajója. Külön köszönet tehát azoknak, akik révén California modellünk kigördülhet az utakra!"A California gyártása Hannover-LimmerbenA California már 2004 óta készül Hannover-Limmerben, az üzem építése még 2003-ban vette kezdetét. A gyártás első évében a Volkswagen Group Services mintegy 35 dolgozójának munkájával 2104 jármű gördült le a szerelősorról. A termelési helyszín azonban folyamatosan bővült és fejlődött az évek során, így az idén már mintegy 31 ezer jármű gördülhet ki a csarnokokból, miközben jelenleg már nagyjából 600 munkatárs dolgozik a háromműszakos termelésben. Eddig a T5.1-től a T6.1-ig készültek különböző modellek, jövő nyáron (a gyári szabadságolások után) pedig kezdetét veszi a California következő generációjának gyártása.A Volkswagen Group Services GmbHA Volkswagen Group Services GmbH a teljes értéklánc mentén autóipari szolgáltatások széles skálájával támogatja a Volkswagen és a Volkswagen Csoport további márkáinak és vállalatainak alaptevékenységét. Munkájának fő területei a technika, a logisztika, az üzletviteli szolgáltatások, a tanácsadás, valamint a kereskedelmi és adminisztratív szolgáltatások. A wolfsburgi székhelyű vállalat tizenkét németországi és hét nemzetközi telephelyén jelenleg összesen mintegy 12 800 főt foglalkoztat.

  • A Škoda Roadiaq – A kilencedik „Azubi Car” tisztán elektromos és vérbeli felfedező
    Újdonság a Škodától 2023.07.18.

    A Škoda Roadiaq – A kilencedik „Azubi Car” tisztán elektromos és vérbeli felfedező

    A Škoda Azubi Car és a Let's explore találkozása: a Škoda Szakiskola immár hagyományos világítótorony-projektjének keretében született kilencedik látványos és egyedi darab a Škoda Roadiaq nevet viseli. Ezzel a többfunkciós mobil iroda-lakóautóval a 29 résztvevő tanuló tökéletesen kifejezte a Škoda márka lényegét adó felfedezői szellemiséget. A Roadiaq olyan hosszú távon fenntartható, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású 4x4-es jármű, amelyet a "digitális nomádok" tetszés szerint használhatnak utazásra, munkára vagy épp a szabadidejükben - helytől függetlenül és a járt utaktól távol is élvezve függetlenségüket. A Škoda tanulóinak kilencedik munkája - vagyis "Azubi Car" (Auszubildende, azaz ipari tanuló) projektje - mindent tartalmaz, ami egy modern mobilirodában csak szükséges: állandó internetkapcsolat, 27 col képátlójú monitor és dokkolóállomás. A Škoda Roadiaq azonban néhány egyszerű kézmozdulattal munkahelyből egy ágyat és egy kis konyhát is kínáló lakókörnyezetté is átalakítható. Miközben a szériakivitelű Enyaq modellt álmaik autójává építették át, a Škoda Szakiskola tanulói szakértői támogatásban is részesültek, az iskola tanárai, a Škoda számos részlegének szakemberei és a kempingfelépítmények külső specialistái ugyanis egyaránt a teljes folyamat során mögöttük álltak szakértelmükkel. A 2014 óta immár kilencedik Škoda Azubi Car ismét a Mladá Boleslav-i képzés magas színvonalát bizonyítja. A Škoda Szakiskola a Škoda Akadémia része, amely 2023 áprilisában ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját.Maren Gräf, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az emberek és a kultúra területeiért felelős tagja így fogalmazott: "Mobil irodaként a Roadiaq tetszőleges helyről teszi lehetővé a munkát, azt a 'New Work' megközelítést megtestesítve, amely iránt magunk is teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a Škodánál. Olyan munkamodellekről van szó, amelyek a lehető legrugalmasabbak, hogy végül kiegyensúlyozott optimumot találhassunk velük a csapat számára. A projekt során különösen meggyőző volt látni, milyen lelkesedéssel, örömmel és részletek iránti figyelmességgel dolgoztak az akadémia tanulói hónapokon át e járművön - pontosan 'Excellence with Joy' mottónk szellemében. Kilencedik tanulói autónk mély benyomást keltően érzékelteti, mi mindent érhetnek el együtt az emberek, ha szívvel-lélekkel egy ilyen projektnek szentelik magukat."Michael Oeljeklaus, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: "A tanulóautó-projekt egyedülálló - éppoly egyedi, mint a keretében születő járművek. A projekt jól bizonyítja, hogy a Škoda AUTO olyan vállalat, amely egészen különleges értéket tulajdonít a tehetséges fiataloknak és ötleteiknek. Értékeljük az eredeti és okos ötleteket, és lehetővé tesszük megvalósításukat. Vállalati kultúránkat emellett a részletek iránti figyelmesség, intenzív csapatmunka és annak készsége jellemzi, hogy új utakra lépjünk - ám nagyon is céltudatos módon. Az Azubi Car projekt arra kínál lehetőséget tanulóinknak, hogy már pályafutásuk korai szakaszában példát mutassanak ezen értékekről és magukévá tegyék őket - miközben elmélyíthetik és bővíthetik képességeiket."A modern kori felfedezők tökéletes járműveA Škoda Szakiskola 29 tanulója 2022 őszén kezdett dolgozni a Škoda Roadiaq megépítésén. Kilenc hónap alatt több mint kétezer munkaórát fordítottak egy olyan multifunkciós kemping- és mobiliroda-jármű kifejlesztésére, amelyet a "digitális nomádok" munkára, utazásra vagy egyszerűen csak pihenésre is használhatnak. Ez az autó valódi függetlenséget tesz lehetővé, és tökéletesen illeszkedik a modern kori felfedezők kalandvágyó szellemiségéhez. Első alkalommal szolgált alapjárműként az Azubi Car projektek történetében a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású Škoda Enyaq SUV-modell. Az eredmény pedig számos külső és belső módosításával egyaránt alkalmas a mobilirodai távmunkára, illetve kempingezésre és szabadtéri tevékenységekre.Széleskörű támogatás számos részlegtőlA Roadiaq kifejlesztése és elkészítése során a tanulók immár hagyományosan a Škoda számos szakértőjétől részesültek hatékony támogatásban, a gyártás, a formatervezés és a műszaki fejlesztés szakterületeiről. Idén első ízben vett részt az informatikai szolgáltatások és a hosszú távon fenntartható előállítású anyagok fejlesztésének részlege, s olyan külső szakemberek nyújtottak további támogatást, mint a Cargodesign és a KPS Automobile a kempingátépítések, az Autointerier Šindelář a beltér-kialakítások, illetve a Dual Borgstena az újrahasznosított textilek szakterületéről.Oliver Stefani, a Škoda Design vezetője így fogalmazott: "Azubi Car projektje a Škoda három fő erényét ötvözi: bátor tenni akarás, gyakorlatiasság és csapatszellem. Mi, a Škoda Design munkatársai, mindig nagyon örülünk, hogy részesei lehetünk ezeknek a projekteknek. Célunk, hogy ezeknek a tehetséges fiataloknak átfogó és gyakorlatias betekintést kínáljunk mindennapi munkánkba, és felkeltsük érdeklődésüket. Évről-évre lenyűgöznek tanulóink ötletei, s valóban nagyra tartom értékes meglátásaikat és rendkívüli kreativitásukat." A gyakornokok a Škoda Design részlegén tett látogatása során Oliver Stefani és csapata számára különösen is meggyőzőnek bizonyultak Agáta Fraňková másodéves fényezőtanuló tervei, így további szakmai gyakorlatot ajánlottak neki a formatervezési részlegen. Ez az első ilyen jellegű szakmai gyakorlat az Azubi Car projektek kezdete óta.Széleskörű átalakítások kívül és belülAz Enyaq lakóautóvá alakítása során a tanulóknak jelentős változtatásokat kellett végrehajtaniuk a karosszérián. Az új tetőkonstrukció mellett új csomagtérajtót is kifejlesztettek, amelyre sátor rögzíthető. A Roadiaq az Enyaq programjából származó, 21 col peremátmérőjű Supernova könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül, miközben Smaragdzöld/Holdfehér kéttónusú fényezést kapott. Belterében az ülés- és az ajtókárpitok, valamint a műszerfalborítás textíliái egyaránt száz százalékban újrahasznosított anyagokból készülnek. A jármű hátsó részében a kempingezéshez, alváshoz és távmunkához szükséges bútorok egyaránt egyedi tervezésűek, és a tanulók dizájnötletei alapján szakértői tanácsok szerint készültek.Összkerékhajtás két elektromos motorralA Škoda Roadiaq összkerékhajtással rendelkezik, amely a műutaktól távoli úticélok felfedezését is lehetővé teszi. A két elektromos motorral kialakított hajtásrendszer az Enyaq 80 X Sportline változatéval megegyező. A hátsó tengelyre épített szinkronmotor 150 kW teljesítménnyel és 310 newtonméter maximális forgatónyomatékkal hajthatja a hátsó kerekeket, amit az első tengelyen működő aszinkronmotor további 80 kilowattal és 162 newtonméter maximális forgatónyomatékkal egészíthet ki az első kerekeken. A nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor energiatároló képessége 82 kWh (nettó 77 kWh), és a WLTP-ciklus szerint akár 495 kilométer hatótávot is lehetővé tehet.Új tetőkialakítás és új csomagtérajtó a bőséges térkínálat szolgálatábanAz alapjármű 4649 milliméteres hosszúsága és 1879 milliméteres szélessége változatlan maradt, míg tengelytávja minimális mértékben 2770 milliméterre, a szabadmagasság pedig 190 milliméterre nőtt. 2050 milliméterével a Roadiaq több mint 35 centiméterrel magasabb az alapváltozatnál, ami elsősorban az új tetőkialakításnak köszönhető. Az eredeti tető egy részét el kellett távolítani, hogy lényegesen több fejtér állhasson rendelkezésre, ami lehetővé teszi a "digitális nomádok" számára, hogy még tágasabb helyet élvezhessenek a munkához és a pihenéshez. A sátor-hozzáépítés rossz időben védelmet nyújt, emellett a jármű hátuljába épített konyha kényelmesebb használatát is lehetővé teszi. Az áttervezett, immár kilincs nélküli bal hátsó ajtó - eredeti Simply Clever napvédő rolóval az ablakban - még tágasabb privátszférát biztosít a hálórészben. A lakótér energiaellátását napelemek segítik, megőrizve a jármű hatótávját, amikor nem csatlakozik az elektromos hálózatra. A Roadiaq a kempingekben vagy lakókocsiparkokban külső áramforrásra is csatlakoztatható.Multifunkcionális beltér fenntartható anyagokból készült szövetekkelAz első ülések mögötti teljes beltér széleskörű átalakításával olyan munkára alkalmas teret alakítottak ki, amely néhány egyszerű kézmozdulattal egyszemélyes hálószobává is átalakítható. Utastere a Roadiaq külső színeit tükrözi, és száz százalékban újrahasznosított anyagokból készült szöveteket használ. Az ülések, az ajtók, a műszerfal és a tetőoszlopok teljes kárpitozását az Autointerier Šindelář külső kárpitszakértőivel együttműködve dolgozták ki, akik már jó néhány éve az Azubi Car projektek együttműködő partnerei. Az újrahasznosított textíliákból készült szövetek a Dual Borgstena specialistáitól származnak, akik sorozatgyártási projekteken is dolgoznak együtt a Škoda AUTO szakembereivel. A mono-anyagkoncepció a jármű élettartamának végén a szövetek teljes újrahasznosíthatóságáról gondoskodik. A párnahuzatok és a takaró olyan speciális 3D-kötőtechnológiával készültek, amely nem termel hulladékot, és ez esetben is újrahasznosított anyagokat használnak.Támogatás a kempingkialakítások szakértőitőlA projekt immár hagyományosan a Škoda AUTO összes részlegének szakembereivel folytatott szoros közös munka előnyeit élvezheti, a tanulók azonban külső szakértőkkel is együttműködtek a jármű egyedi gyártású tetőszerkezete és bútorzata tekintetében. A Cargodesign és a KPS Automobile vállalatok is tanácsokkal látták el a tanulókat, emellett gyakorlati segítséget is nyújtottak a külső és a kialakítás kivitelezésében. A jármű hátsó részében kialakított kemping- és irodaberendezés mellett a tanulók arról is gondoskodtak, hogy az utasülésről is lehessen dolgozni, ahol speciális kar kínál lehetőséget az itt helyet foglalóknak táblagépük rögzítésére. A belső berendezést számos, részben a sorozatgyártású Škoda-modellekhez is rendelkezésre álló felszereltségi és tartozékopció teszi teljessé a szórakozás és a pihenés szolgálatában. Ezek közé tartozik például a vezeték nélküli hangszóró, a napenergiával működő zuhany, a 12 voltos csatlakozóval ellátott kávéfőző, a konyhai berendezések, a székek, asztalok, tányérok, edények és serpenyők, illetve csészék és poharak, emellett az USB- és töltőkábelek, a szőnyegek és kárpitok, valamint a zseblámpák és a kalandvágyó utazók túlélőkészlete.Innovatív műszaki különlegességek: áramellátás, napelemek és 27 col képátlójú monitorA tanulók több innovatív műszaki megoldással is felszerelték Škoda Roadiaq modelljüket. A Škoda informatikai részlegével szoros együttműködésben gondoskodtak például arról, hogy autójuk minden szükséges technikával rendelkezzen ahhoz, hogy mobilirodaként szolgálhasson napjaink "digitális nomádjai" számára. Az állandó internetkapcsolaton kívül ezek közé tartozik az integrált dokkolóállomással és kamerával kiegészített, 27 col képátlójú beépített monitor, valamint a vezeték nélküli billentyűzet, egér és hangszóró a jármű lakó- és munkaterületén. Ennek megfelelően a tanulók a jármű teljes elektromos rendszerét is átalakították, további fényforrásokkal és csatlakozóaljzatokkal egészítve ki.Visszatekintő: nyolc Azubi Car Mladá Boleslavban és az első PunébanAz idei projektet megelőzően már nyolc tanulói autót terveztek, fejlesztettek ki és építettek meg a Škoda Szakiskola hallgatói. A történet 2014-ben, a Škoda Citigo műszaki alapjaira épülő, nyitott tetejű Citijettel vette kezdetét, amit a Škoda Fabia bázisán az eredeti és játékos karakterű Funstar pickup, majd a Rapid Spaceback érzelemdús kupéváltozataként az Atero követett. Az Element, az első elektromos Azubi Car 2017-ben, két évvel a sorozatgyártású elektromos Škoda Citigoe iV előtt érkezett. 2018-ban a Škoda Karoq alapjaira épült az igazán "cool" Sunroq SUV-kabrió, míg a látványos Mountiaq pickup-koncepció a Škoda Kodiaq nagyméretű SUV-modellből készült. 2020-ban a Škoda Scala alapú, izgalmas Slavia Spider nevében a vállalat 125 évvel azelőtti alapítására emlékezett, 2022-ben pedig az Afriq révén tértek vissza a tanulók a koronavírus-kényszerszünet után. Utóbbi projekt során - első ízben együttműködve a Škoda Motorsport szakembereivel is - összkerékhajtású raliversenyautóvá alakulhatott át a Škoda Kamiq City-SUV. A Mladá Boleslav-i hagyományok inspirációjára 2023-ban Indiában is elkészült az első Škoda Azubi Car. Májusban a Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) által működtetett punei akadémia három és fél éves mechatronikai kurzusának hallgatói szintén bemutatták személyes álomautójukat - a Škoda Rapid limuzin négyajtós kabrióváltozatát.A Škoda Szakiskola elsőosztályú képzésének gazdag hagyományaiA Škoda Szakiskola a Škoda Akadémia része, amely idén áprilisban ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját, a tekintélyes szakiskola azonban közel százéves hagyományokra tekinthet vissza. A Škoda 1927-ben alapította meg ezt az oktatóközpontot Mladá Boleslav-i székhelyén, és 1991 óta a Škoda AUTO magánintézményeként működik. Az iskola annak idején 58 tanulóval indította első tanévét, a mai napig azonban már több mint 24 ezren végeztek itt, a 2022/23-as tanévre pedig már mintegy 820-ra bővült a tanulók száma. A Škoda Szakiskola három- és négyéves képzéseket kínál, a hároméves kurzusok záróvizsgával és szakmunkás-oklevéllel, míg a négyévesek szakérettségivel zárulnak. Sokan ezen oklevelekkel a kezükben főiskolán vagy egyetemen folytatják tanulmányaikat, vagy közvetlenül a Škoda AUTO kollektívájához csatlakoznak. A vállalat minden itt végzettnek kínál álláslehetőséget.Tizenötféle képzés kínálataJelenleg tizenöt különböző - tizenkét nappali és napi tanítással három kiegészítő - műszaki képzés közül lehet választani, ahol a szakmai hangsúly a gépészet és az elektrotechnika területeire esik, különös tekintettel a jövőorientált technológiákra. Különösen keresettek az e-autószerelői és IT-mechatronikai technikusi képzések. A tananyagokat a különböző részlegekkel együttműködve folyamatosan frissítik, hogy a lehető legjobban megfelelhessenek a képzésben résztvevők és a vállalat igényeinek. A 2021/2022-es tanévre például az új autóvillamossági szerelő/e-autószerelő szak került be a programba.Beruházás a Škoda AkadémiábaA KOVO szakszervezet támogatásával a vállalat 2013 óta több mint 440 millió cseh koronát (mintegy 18,5 millió eurót) invesztált a Škoda Akadémia képzésének és a műszaki létesítményeinek korszerűsítésébe. Már a felújítás következő szakasza is elkezdődött, ide tartoznak azok a műhelyek is, amelyekben a tanulói autók is formát öltenek. "Az autóipar jelenlegi alakulása és különösen az elektromos mobilitás témája számos új lehetőséget kínál. Annak érdekében, hogy maradéktalanul kiaknázhassuk őket, már pályafutásuk kezdetétől a legkorszerűbb technikákat bocsátjuk utánpótlás-munkatársaink rendelkezésére. Jelenleg azon tantermek és műhelyek átfogó felújítása zajlik, amelyeket diákjaink és vállalatunk munkatársai használnak majd az elkövetkező évek során. A korszerűsített létesítmények nagyon nagy mértékben hozzájárulhatnak kollégáink jövőbeni szakismereteihez, természetesen az Azubi Car projektekhez is kiváló alapul szolgálva" - emelte ki Martin Slabihoudek, a Škoda Szakiskola vezetője.

  • Elektromos Volkswagen busz Észak-Amerika és Európa számára – A hosszú tengelytávú ID. Buzz világpremierje
    Újdonság a Volkswagen Haszonjárművektől 2023.06.12.

    Elektromos Volkswagen busz Észak-Amerika és Európa számára – A hosszú tengelytávú ID. Buzz világpremierje

    Autó, akár egy rockszám: „Good Vibrations”. Ahol csak megjelenik, rámosolyognak az emberek: ez az ID. Buzz. Az ikon az elektromos autók között, amelynek most tovább bővül kínálata – a hosszú tengelytávú ID. Buzz változattal. „Made in Germany” Európa, illetve Kanada és az Amerikai Egyesült Államok számára, a nagyobbik ID. Buzz révén ugyanis kezdetét veszi a Volkswagen busz visszatérése Észak-Amerikába, ahol június 2-án világpremierjét is tartotta. A Pacific Coast Highway mentén, a Los Angeles környéki Huntington Beach szörfparadicsomában, az Egyesült Államok legnagyobb VW busz találkozójának keretében rendezett esemény egyszerre tiszteleg a rajongók és az ország előtt. Ugyanakkor Amerika is nagyszabású gesztussal üdvözli az ID. Buzz érkezését, június 2. ugyanis ezentúl New Yorktól San Franciscóig „Volkswagen Bus Day” néven ünnepnappá válik. A buszturné mindössze három hét múlva Németországban folytatódik, mégpedig a hosszú tengelytávú ID. Buzz európai bemutatkozásával. Az időpont és a helyszín itt is tökéletesen illik egymáshoz: június 23. és 25. között Európa legnagyobb Volkswagen busz találkozóján, a hannoveri Nemzetközi VW Busz Fesztiválon.T4 generációjával húsz éve búcsúzott el a Volkswagen busz az Amerikai Egyesült Államoktól és Kanadától, mégis mind a mai napig New Yorktól egészen San Franciscóig igazi kultuszmodell maradt. Különösen farmotoros T1, T2 és T3 nemzedékei tartoznak még 2023-ban is Kalifornia, Florida vagy épp Long Island strandparkolóinak megszokott képéhez. Meghosszabbított ID. Buzz modelljével most a Volkswagen zárja a kört és - ezúttal elektromos hátsókerékhajtással - visszahozza a Volkswagen buszt Észak-Amerikába. Thomas Schäfer, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a volumen-márkacsoportért felelős tagja így kommentálta: "A Volkswagen szupererős globális márka, nagy múlttal, hűséges rajongók millióival és legendás termékekkel, ami különösen is jól érzékelhető itt, az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb VW busz találkozóján. Ezért nagy örömmel tölt el, hogy a Volkswagen Group of America csapata e keretek között ünnepelheti a hosszú tengelytávú ID. Buzz premierjét. E modellünkkel nagy lépést teszünk afelé, hogy ismét igazi Love Brand lehessünk." Pablo Di Si, a Volkswagen Group of America elnök-vezérigazgatója az elektromos Volkswagen busznak az Egyesült Államok piacán betöltött jelentőségét hangsúlyozta: "Az ID. Buzz és az USA tökéletesen illenek egymáshoz! A VW busz nagy múltra tekinthet vissza az Egyesült Államokban, és igazi kultikus státuszt élvezhet. Mai célunk a Volkswagen márka további erősítése Amerikában, a nagy ID. Buzz pedig pontosan a megfelelő modell ehhez." Az ID. Buzz egyesült államokbeli bemutatójával egyfajta autós életérzés is visszatér, mutatott rá Lars Krause, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja: "A VW busz - az Egyesült Államokban és Kanadában éppúgy, mint Európában - immár évtizedek óta egyedülálló életszemléletet testesített meg. Felejthetetlen a legendás T1 Lightbus woodstocki képe, s a szabadság e szimbólumának génjei élnek tovább ID. Buzz modellünkben. Különösen nagy jelentőségű számunkra, hogy az ikonikus formavilágú ID. Buzz formájában most egy új, modern és tisztán elektromos megfogalmazását kínálhatjuk az észak-amerikaiaknak."4962 milliméteres hosszúságával és akár hét üléssel a hosszú ID. Buzz tökéletesen felkészült észak-amerikai bevezetésére, emellett Európában is bővíti lehetséges alkalmazásai körét. Hosszúságának a 250 milliméterrel hosszabb tengelytávból adódó növekménye egy harmadik üléssornak, akár 2469 literes csomagtérnek, valamint - még nagyobb hatótávot kínálva - egy nagyobb, 85 kWh nettó energiatároló képességű, új akkumulátornak is helyet biztosít. Télen új hőszivattyú növeli gazdaságosságát, emellett a hosszabb ID. Buzz egy szintén új, 210 kW (286 LE) teljesítményű elektromos motorral érkezik a piacra. Ezzel az elektromos géppel 160 kilométer/órára nő az elektronikusan korlátozott végsebesség (a 150 kilowattos európai ID. Buzz: 145 kilométer/óra). Álló helyzetből mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsít fel a hosszú ID. Buzz 100 kilométer/órás tempóra, ám ez még nem minden: 2024-re már bejelentették a 250 kW (339 LE) teljesítményű, összkerékhajtású változat (GTX) érkezését. Az ID. Buzz GTX a 0-100 kilométer/órás sprintet csupán 6,4 másodperc alatt teljesítve biztosít gyors besorolást az autópályák forgalmába.A nagy elektromos VW busz további újdonságai közé tartozik a Head-up kijelző, a továbbfejlesztett, új generációs infotainment-rendszer és az okostelefonnal távirányítható parkolási funkció. Mindeközben a teljes egészében új fejlesztésű high-tech panorámatető (Smart Glass) idézi fel az ötvenes évek legendás Szamba-buszának emlékeit, amely 1,5 négyzetméteres felületével a Volkswagen által valaha kínált legnagyobb üvegtető. Az "okosüveg" fényáteresztő képessége érintőcsúszkával vagy hangvezérléssel szabályozható elektromosan az átlátszó és az átlátszatlan között. Az észak-amerikai változatok klimatizált üléseket és megvilágított első VW-márkaemblémát is kapnak.Az ID. Buzz első példányainak amerikai kiszállítása 2024-ben veszi kezdetét, s az észak-amerikai piaci bevezetéssel csaknem párhuzamosan Európában is megérkezik a márkakereskedőkhöz a hosszú tengelytávú ID. Buzz. Minden ID. Buzz - akárcsak a T7 Multivan és a T6.1 Multivan - a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri főüzemében készül, amely a világ egyik legmodernebb autógyára, egyben a Volkswagen buszcsalád otthona.

  • A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon
    Újdonság a Škodától 2023.06.05.

    A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon

    Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, a SKODA Octavia lett az év eddigi legnépszerűbb modellje a forgalomba helyezéseket tekintve.       Összesen 2180 darabbal a SKODA Octavia lett a legkelendőbb modell hazánkban, ennyit helyeztek forgalomba eddig a népszerű cseh modellből, derült ki a Datahouse június elsején publikált adataiból. Németh János, a SKODA márkaigazgatója szerint ez az eredmény a gyártás normalizálódásának, az ügyfelek lojalitásának és az értékesítésben dolgozó szakemberek kiemelkedő teljesítményének köszönhető. "Egyfelől azt látjuk, hogy megindult idén az iparág normalizálódása. Már nem állnak letárolt, félkész járművek alkatrészre várva a gyárudvarokon, folyamatosan érkeznek az autók, lényegesen javultak a szállítási határidők" - mondta Németh János. "Azonban hiába működik a gyártás, ha nem működik az értékesítés: ezért hatalmas köszönet illeti ügyfeleinket, akik a korábbi hosszú szállítási határidők mellett is kitartottak a márka mellett, valamint gratuláció illeti az értékesítési hálózatot, hiszen a kereskedéseinkben dolgozók kemény munkája is kellett ahhoz, hogy ilyen eredményt érhessünk el. Igazán jó hír, hogy az Octavia ráncfelvarrott változata is rendelhetővé vált."

  • KÖZLEKEDIK A CSALÁD
    Aktuális 2023.05.28.

    Közlekedik a család! 2023.06.03. Ceglédi Autóház Kft.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.