Újdonság a ŠKODA-ról
2022.02.14.

A ŠKODA OCTAVIA nyerte a 2022-es „Best Cars”olvasói szavazást

Különleges győzelem a ŠKODA OCTAVIA számára: ezzel a diadallal a cseh autógyártó legkeresettebb modellje tizedik alkalommal végzett a német "auto motor und sport" autós magazin által szervezett népszerű olvasói szavazás élén. A 46. alkalommal megrendezett voksoláson több, mint 100 000 olvasó és online látogató adta le szavazatát és repítette ismét az OCTAVIA modellt az első helyig az import autók kompakt kategóriájában. Összesen tizenkét kategóriában 386 modell vett részt a 2022-es "Best Cars" szavazáson.2021-es sikeres bemutatkozását folytatja a ŠKODA legkeresettebb modelljének negyedik generációja, hiszen 2022-ben ismét az első helyen végzett az import járművek között a kompakt autók kategóriájában. A ŠKODA OCTAVIA és a Volkswagen Csoport más modelljei 12,2 százalékát kapták meg a szavazatoknak, amelyet több, mint 100 000 "auto motor und sport"  olvasó és online látogató adott le. Az idei elsőséget ezúttal 26 versenytársat megelőzve szerezte meg, ez pedig a tizedik "Best Cars" elismerés az OCTAVIA számára. Kilenc alkalommal választották az import autók legjobbjának a kompakt kategóriában, míg egy alkalommal a középkategória legjobb import járműveként diadalmaskodott. A ŠKODA legkeresettebb modelljének negyedik generációja 2020-ban mutatkozott be és minden eddiginél tágasabb belső teret, nagyobb biztonságot, teljesebb összekapcsolhatóságot és érzelemgazdagabb megjelenést kínál. A lépcsőshátú és kombi kivitelben is elérhető OCTAVIA kínálatában nem csupán hatékony benzines és dízel erőforrásokat találunk, de sűrített földgázzal üzemelő, illetve lágy hibrid és plug-in hibrid változatok is szerepelnek a palettán.A ŠKODA OCTAVIA tovább gyűjti az elismeréseketAz OCTAVIA negyedik generációja folytatja sikertörténetét, amely 2020-as bemutatkozásakor kezdődött és amelyet 2021-ben számos további tekintélyes díj begyűjtésével folytatott. A német "Auto Zeitung" autós magazin "Auto Trophy 2021" díját a kompakt modellek kategória legjobb import járműveként érdemelte ki, ezzel sorozatban nyolcadik győzelmét aratta ezen az olvasói szavazáson, összesen pedig a tizennegyedik elsőségét ünnepelhette. Ugyanebben az évben korábban begyűjtötte tizenegyedik első helyét, mint a kompakt kategória legjobb import flottajárműve, elnyerve ezzel a német "firmenauto" szakmai lap által odaítélt 2021-es "Év Cégautója" címet.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2022.02.11.

Február 15-én tartja premierjét az új ŠKODA FABIAMONTE CARLO

Február 15-én mutatkozik be az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO, amely a harmadik a cseh autógyártó MONTE CARLO jelzésű sportos lifestyle-változatainak jelenlegi kínálatában. Akárcsak a SCALA és a KAMIQ, e felszereltségi változatában az új FABIA is azon dinamikus megjelenéssel érkezik, amellyel a ŠKODA AUTO a Monte Carlo Ralin aratott számos sikerére utal. Ez már a harmadik MONTE CARLO változat a ŠKODA belépőmodelljének történetében.Monte Carlo - ez a név a ŠKODA a Monacói Hercegség legendás raliversenyén aratott számos sikerét idézi. A közelmúltban itt ünnepelhette a ŠKODA FABIA Rally2 evo a ŠKODA a WRC2 kategóriában az elmúlt hat év során aratott negyedik győzelmét, illetve a márka összesen 15. kategóriagyőzelmét. A ŠKODA már 2011 óta emlékezik meg különböző kompakt modellsorozatai sportos lifestyle-változataival a kiemelkedő sportsikereiről - most az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO folytatja a hagyományt: február 15-én tartja premierjét az új FABIA csúcsmodell, amely az Active, Ambition és Style felszereltségi szintek kínálatát egészíti ki.A ŠKODA MONTE CARLO génekVersenysportban született, utcára készült - ez határozza meg a ŠKODA MONTE CARLO változatok génjeit. A ŠKODA különböző kompakt modellsorozatainak sportos lifestyle-változatai viselik ezt a nevet, amelyet 86 évvel ezelőtt használt először a cseh autógyártó. 1936-ban a ŠKODA POPULAR második helyezést ért el a "Monte" 1500 köbcentiméterig terjedő kategóriájában, amely sikerét ünnepelve a vállalat a ŠKODA POPULAR MONTE CARLO hetven példányból álló különleges sorozatával jelent meg a piacon. A Monte Carlo Ralin aratott első kettős győzelem 1977-ben a legendás ŠKODA 130 RS nevéhez fűződik, az 1300 köbcentiméterig terjedő kategóriában. A kilencvenes években a FAVORIT és a FELICIA is szerzett kettős győzelmet, mielőtt kezdetét vette a ŠKODA FABIA kiemelkedő ralikarrierje. Több dobogós helyezés után 2013-ban érkezett el a ŠKODA FABIA SUPER 2000 "Monte" kategóriagyőzelme, utódja, a ŠKODA FABIA R5 (Rally2) pedig 2017-ben és 2018-ban nyerte meg a WRC2-kategóriát Monte Carlóban. A továbbfejlesztett ŠKODA FABIA Rally2 evo 2021-ben és 2022-ben ismételte meg e két diadalt.Az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO már a FABIA harmadik olyan sorozatgyártású változata, amely ezt a sportos nevet viseli. 2011-ben a ŠKODA a FABIA második generációjával mutatta be kompaktmodelljeinek ezen változatát, majd 2014-ben a harmadik FABIA nemzedéke következett. A negyedik generációs ŠKODA FABIA a ŠKODA SCALA és a ŠKODA KAMIQ mellett a harmadik modellként egészíti ki a cseh gyártó sportos MONTE CARLO lifestyle-változatainak portfólióját.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2022.02.04.

A ŠKODA AUTO túlteljesítette az európai flottaszintű szén-dioxid-kibocsátási célértéket

A tavalyi évben a ŠKODA AUTO túlteljesítette az Európai Unió tagországaiban, illetve Norvégiában és Izlandon kiszállított autók után mért flottaszintű szén-dioxid emissziós célértéket. A 2021-ben kiszállított összes modell átlagos szén-dioxid-kibocsátási értéke 114,8 g/km volt, ami 3 g/kilométerrel alatta marad az Európai Unió által meghatározott limitnek. A tisztán elektromos járművek megnövekedett aránya különösen csökkentette az átlagos emissziós értékeket, jelentősen hozzájárulva ezzel a célérték teljesítéséhez.A ŠKODA AUTO teljes gőzzel folytatja járműflottájának dekarbonizációját. 2021-ben a cseh autógyártó – a 27 600 plug-in hibrid mellett - közel 43 400 tisztán elektromos járművet szállított ki összesen az Európai Unió tagországaiban, illetve Norvégiában és Izlandon.Sikerrel mutatkozott be a tisztán elektromos ENYAQ iV SUV modellA tisztán elektromos ENYAQ iV SUV modellnek kiemelt szerepe van abban, hogy az Európai Unió országaiban illetve Norvégiában és Izlandon sikerült a flottaszintű szén-dioxid-kibocsátási értékeket teljesíteni. Ezekben az országokban a cseh autógyártó már közel 39 000 járművet adott át ügyfeleinek. 2021-ben a legnagyobb darabszámban eladott elektromos jármű Hollandiában és Csehországban is a ŠKODA AUTO újdonsága volt. Az ENYAQ iV ezen kívül számos nemzetközi díjat nyert, többek között a 2021-es Arany Kormánykerék elismerést. Emellett az ENYAQ iV egyike azon hét modellnek, amely az európai Év Autója verseny döntőjébe jutott. Ennek győztesét a hó végén hirdetik ki.2030-ra még legalább három tisztán elektromos modell érkezikA „NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030” stratégia részeként a vállalat 2030-ra még legalább három további tisztán elektromos modell bevezetését tervezi, amelyek mind az ENYAQ iV alatt maradnak méret, illetve ár szempontjából is. A piaci körülmények alakulásától függően a cél az, hogy a ŠKODA márka európai értékesítésén belül a tisztán elektromos modellek aránya elérje az 50-70 százalékot. A vállalat célja, hogy a flottaszintű kibocsátási értéket 50 százalékkal csökkentse a 2020-ban mérthez képest.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2022.01.27.

A ŠKODA AUTO újrahasznosított PET palackokból készült üléskárpitot használ

Markéta Truhelková, a ŠKODA AUTO belső térrel kapcsolatos beszerzési koordinátora hangsúlyozza : „A fenntartható módon előállított anyagok következetes használata autóinkban a beszerzési részleg elvárásaira, ezzel együtt pedig a beszállítókkal szembeni igényekre is hatással van. Éppen ezért – a Simply Clever filozófiához hűen – közösen dolgozunk azon, hogy olyan innovatív, fenntartható anyagokat fejlesszünk, amelyek kiállják a hétköznapok próbáját, könnyű velük dolgozni és vonzó megjelenést kölcsönöznek modelljeinknek.”Csehország legnagyobb magánvállalataként a ŠKODA AUTO az anyag- illetve alkatrészbeszerzés területén még kiemeltebb, kulcsfontosságú szerepet biztosít a fenntarthatóságnak. Ebbe az autógyártó bevonja minden, a teljes folyamatlánc során vele együttműködő beszállítói partnerét. A ŠKODA AUTO már évtizedek óta dolgozik együtt cseh beszállító partnerével, a strakonicei Sage Automotive Interiors csapatával. Ők olyan innovatív anyagok kifejlesztésén dolgoznak, amelyeket utána sorozatgyártásban alkalmazhat a cseh autógyártó. Ilyen például a Design Selection LODGE összeállításánál használt, újrahasznosított műanyag palackokból készült kárpit alkalmazása, amely a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV kínálatában szerepel. A Sage Automotive Interiors ezen kívül olyan speciális szálak kifejlesztésén is dolgozik, amelyek ülésfűtésként is funkcionálnak, tovább emelve ezzel a jármű komfortját, de különleges, fényvisszaverő fonalakat is készít a vállalat. A cég szoros együttműködésben végzi tevékenységét a Libereci Műszaki Egyetemmel.Az AUNDE vállalat szintén újrahasznosított PET palackokból és gyapjúból készít kárpitot a ŠKODA ENYAQ iV számára. A palackokat ledarálják, megolvasztják és granulátumot készítenek belőle. Ezt használják fel strapabíró fonalak készítésére. A szövőgépen 6 000 ilyen szálból áll össze a ŠKODA belső tér tervezői által megálmodott, ellenálló anyag. Ezt utána mossák és szárítják, ezzel biztosítva a kívánt stabilitást.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2022.01.23.

A COVID-19 VILÁGJÁRVÁNY ÉS A FÉLVEZETŐHIÁNY ELLENÉRE IS VILÁGSZERTE 878 200 JÁRMŰVÉT SZÁLLÍTOTTA KI 2021-BEN A ŠKODA AUTO

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ iV, új KUSHAQ sorozatának köszönhetően pedig Indiában is jelentős növekedést könyvelhetett el a vállalat. A ŠKODA jelenlegi várakozásai szerint 2022 második felétől fokozatosan enyhülhet a félvezetőellátási helyzet, miközben ENYAQ COUPÉ iV modellújdonsága és a felfrissített KAROQ részéről további lendületre is számít a cseh autógyártó.Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: "2021 a ŠKODA AUTO történetének egyik legnagyobb kihívást jelentő éve volt, amely során a Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány jelentősen lassította növekedési ütemünket. A ŠKODA-csapat rugalmasságának és találékonyságának, valamint KOVO szociális partnerünkkel és beszállítóinkkal folytatott szoros együttműködésünknek köszönhetően azonban sikerrel vezettük át a vállalatot a tavalyi éven és megfelelő eredményt tudtunk elérni. Jelen várakozásaink szerint az év második felétől fokozatosan enyhülhet a félvezetőellátási helyzet. Bizakodva tekintek előre: számos olyan termékújdonságunk van készülőben, mint az ENYAQ COUPÉ iV, miközben továbbra is intenzív vásárlói keresletet tapasztalhatunk, csapatunk pedig rendkívül motivált. Mindemellett 'NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030' koncepciójával a vállalat pozíciói hosszú távon is kellően kedvezőek ahhoz, hogy végül megerősödve zárja átalakulási folyamatát."Amint Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területeiért felelős tagja hozzátette: "A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány hosszabb kiszállítási határidőket eredményezett az elmúlt év folyamán. Külön köszönetemet szeretném kifejezni ügyfeleinknek a ŠKODA márka iránti bizalmukért, illetve márkakereskedőink felé e kihívásokkal teli időkben végzett nagyszerű és elkötelezett munkájukért. Termékeink világszerte kiváló fogadtatásra találtak, s olyan modelljeinknek köszönhetően, mint az ENYAQ iV vagy az új FABIA, a globális kereslet is töretlen. Az új évben tovább fokozzuk a tempót: KODIAQ és KAROQ SUV-bestsellereink felfrissített változata, valamint az új ENYAQ COUPÉ iV egyaránt nagyszerű termék, és meggyőződésem, hogy ügyfeleink körében is népszerűnek bizonyulnak."Nyugat-Európában a ŠKODA AUTO 409 ezer autóját szállította ki 2021 folyamán, ami 5,9 százalékos csökkenést jelent a megelőző év azonos időszakához képest (2020. január - december: 434 500 jármű). A decemberi kiszállítási volumen 34 200 darabra adódott (2020 december: 41 700 jármű).Világszerte legnagyobb piacán, Németországban, az autógyártó 136 800 kiszállítást könyvelhetett el tavaly, 15,4 százalékkal kevesebbet, mint a megelőző évben (2020. január - december: 161 800 jármű). A decemberi kiszállítási volumen 14 700 darabot tett ki, ami 11,5 százalékkal marad el a megelőző évitől (2020. december: 16 600 jármű).Portugáliában (1800 jármű; +37,4 százalék), Norvégiában (9800 jármű; +36,9 százalék), Írországban (9100 jármű; +21,8 százalék), Hollandiában (19 300 jármű; +19,0 százalék) és Spanyolországban (24 600 jármű; +17,0 százalék) a ŠKODA AUTO egyaránt kétszámjegyű százalékos növekedést ért el.Közép-Európában a ŠKODA AUTO összesen 164 100, vagyis a megelőző évinél (2020. január - december: 181 900 jármű) 9,8 százalékkal kevesebb autóját adta át ügyfeleinek 2021. januártól december végéig. A decemberi 12 200 darabos kiszállítási volumen éves viszonylatban 16,5 százalékos csökkenésnek felel meg (2020. december: 14 600 jármű).Hazai piacán, Csehországban, 2021. januártól december végéig 4,0 százalékkal 79 900 darabra (2020. január - december: 83 200 jármű) csökkentek a gyártó kiszállításai, míg decemberben 6700 autóját adta itt át ügyfeleinek (2020. december: 7100 jármű; -5,0 százalék).Kelet-Európában (Oroszország nélkül) a ŠKODA AUTO 35 800 járművet adott át vásárlóinak (2020. január - december: 39 400 jármű; -9,2 százalék), míg decemberi kiszállításai 39,9 százalékkal 2500 darabra estek vissza (2020 december: 4200 jármű).Oroszországban a 90 400 darabos kiszállítási volumen 4,4 százalékos csökkenést jelent 2020 azonos időszakához képest (2020. január - december: 94 600 jármű), decemberben pedig a ŠKODA AUTO 7200 járművet adott át (2020. december: 9700 jármű; -25,7 százalék).Kínában a cseh autógyártó 71 200 járművet szállított ki a 2021-es évben, ami 58,8 százalékos csökkenést jelent (2020. január - december: 173 000 jármű). Decemberben a ŠKODA 7500 kiszállítást könyvelhetett itt el (2020. december: 16 500 jármű; -54,6 százalék).Indiában a kifejezetten erre a piacra kifejlesztett KUSHAQ bevezetését követően jelentős növekedést produkált 2021 folyamán a ŠKODA AUTO, összesen 22 800 járművét szállítva itt ki (2020. január - december: 10 900 jármű; +108,9 százalék). 2021 decemberében a kiszállítások összesen 3500 járművet tettek ki (2020. december: 1400 jármű; +156,2 százalék).A gyártó a világ többi részén is örvendetes növekedést ért el: 2021 januártól december végéig a ŠKODA AUTO 20,6 százalékkal 85 ezer darabra növelte járműkiszállításait (2020. január - december: 70 500 jármű).A ŠKODA márka kiszállításai - 2021(modellsorozatok szerint, kerekítve, darab; +/- százalék a megelőző évhez viszonyítva):ŠKODA OCTAVIA (200 800; -22,0 százalék)ŠKODA KAMIQ (120 700; -6,1 százalék)ŠKODA KAROQ (119 200; -13,2 százalék)ŠKODA FABIA (99 100; -6,0 százalék)ŠKODA KODIAQ (98 600; -25,1 százalék)ŠKODA SUPERB (66 100; -23,2 százalék)ŠKODA RAPID (63 700; -20,1 százalék)ŠKODA SCALA (48 200; -23,8 százalék)ŠKODA ENYAQ iV (44 700; - )ŠKODA KUSHAQ (12 800; - )ŠKODA CITIGOe iV (értékesítés csak Európában: 4400; -70,8 százalék)
Bővebben
Újdonság a Volkswagen Haszonjárművekről
2022.01.04.

Járműbiztonság: A Caddy öt csillagos értkelést kapott

A Volkswagen Haszonjárművek családjába tartozó Caddy elérte a legmagasabb, öt csillagos minősítést az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén. A konzorcium tesztje alapján az új Caddy nemcsak érezhetően biztonságosabbá vált, hanem már a jelenleg legjobbra értékelt személygépjárművek közé tartozik, és több különböző baleseti helyzetben is kiemelkedően teljesített.A legmagasabb minősítés: az Euro NCAP öt csillagot ítélt a legfrissebb, ötödik generációs Volkswagen Haszonjárművek családjába tartozó egyterűnek. Az új Caddy által elnyert értékelés a legmagasabb minősítés: egy csillaggal több, mint amit az előző generáció elért. A teszt konzorcium által szabott feltételek az évek során egyre nehezebbé és széleskörűbbé válnak.A népszerű Caddy modellből eddig több mint hárommillió darabot gyártottak, és először a jelenlegi, ötödik generáció ért el öt csillagot a teszteken, így nem véletlen, hogy 2021-ben a legjobban értékelt személygépjárművek közé tartozik. A nehezített feltételek ellenére a Caddy személygépjármű változata egyértelműen megmutatta az előző modellhez képest bevezetett fejlesztéseket. Ezzel az A-szegmensben sokkal magasabbra állította a mércét minden riválisa számára.Az Euro NCAP részletes tesztjelentése szerint a Caddy például 84 százalékos eredményt ért el az utasok védelmében a felnőttek, és 82 százalékot a gyermekek esetében. Mi több, a Caddy a járműbe épített biztonsági rendszereket illetően is magas pontszámot ért el, ami hozzájárult a legmagasabb, ötcsillagos értékeléshez. A passzív biztonság terén olyan újdonságok, mint a minden üléssorba épített fejvédő légzsákok (a 2, 5 és 7 üléses járművekben egyaránt), valamint az oldalsó ütközés esetén immár biztosított partnervédelem segítették hozzá a Caddyt az Euro NCAP specifikációk új szintjének teljesítéséhez. Vészhelyzetben a partnervédelmi rendszer felfújja az elöl utazók közötti légzsákot. Ezen kívül a vezeték nélküli átvitelnek köszönhetően a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető, kábel nélküli funkció még a kivehető ülések esetében is működik, és elérhető a Caddyben.A Volkswagen Haszonjárművek sokoldalú Caddy modellje a moduláris keresztmotoros platformon (MQB) alapul, amelyet a Golf modelleknél is használnak.A Caddy modellekben számos új technológiai megoldás is megtalálható - ettől válnak még praktikusabbá, hatékonyabbá és kifinomultabbá.Az Euro NCAP konzorcium (amely az európai autópálya-minisztériumokból, autós szövetségekből, biztosítótársaságok kereskedelmi testületeiből és kutatóintézetekből áll) e hónapban közölte az új személygépjármű modellek biztonságát vizsgáló tesztsorozat eredményét.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2022.01.10.

A ŠKODA ENYAQ 𝗶V ÉS A ŠKODA FABIA LETT „A KATEGÓRIA LEGJOBBJA 2021-BEN” AZ EURO NCAP TESZTJEIN

Kitűnő eredménnyel zárt a ŠKODA: az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) 2021-es tesztévének eredményei alapján a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA FABIA modell negyedik generációja kategóriájának legjobbjaként végzett. Az ENYAQ iV a legbiztonságosabb SUV modell, amelyet biztonsági és ütközési vizsgálatnak vetettek alá. Ennek során a modell a maximális pontok 86 százalékát gyűjtötte be. Az új FABIA pedig - a megszerezhető pontok 78 százalékát begyűjtve - a legjobb eredményt érte el 2021-ben a kompakt kategória járműi között. A ŠKODA az egyetlen autógyártó, amely "A kategória legjobbja 2021-ben" összesítésben két járművel is szerepel. Minden, 2008 óta bemutatott ŠKODA modell maximális, ötcsillagos értékelést ért el az Euro NCAP tesztjein.Az Euro NCAP rendszeresen összeállítja azoknak a járműveknek a listáját, akik kategóriájukban a legjobb eredményt érték el az előző évben elvégzett ütközésbiztonsági teszteken. 2021-ben a kategóriagyőztes modellek között két ŠKODA is helyet kapott : az ŠKODA ENYAQ iV az SUV kategóriában, a ŠKODA FABIA pedig a kompakt kategóriában lett a legjobb. Ezzel a ŠKODA az egyetlen autógyártó, amely két kategóriában is az élen tudott végezni 2021-ben.Az ENYAQ iV és a FABIA a tizenharmadik és tizennegyedik új ŠKODA modell sorozatban, amely 2008 óta a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte a teszteken. 2014-ben a FABIA harmadik generációja szintén kategóriája legjobbjaként zárta a tesztévet. Mivel az Euro NCAP tesztkövetelményei évről évre egyre szigorodnak, a kategórián belüli összehasonlítás is csupán a 2020-as és 2021-es éveken belül lehetséges, hiszen így minden járművet ugyanazon feltételek mentén értékelnek.A ŠKODA ENYAQ iV a megszerezhető pontok 86 százalékának begyűjtésével a maximális, ötcsillagos értékelést érte el az Euro NCAP tesztjén 2021-ben. Az első ŠKODA jármű, amely a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épül, kiemelkedő eredményeket ért el az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) átfogó töréstesztjén és biztonsági próbáján, különösen az utasvédelem területén. A ŠKODA SUV modellje a felnőtt utasok védelmének vonatkozásában az elérhető pontok 94 százalékát szerezte meg, míg a gyerek utasok védelme kapcsán a maximális pontok 89 százalékát zsebelte be. Ezzel a ŠKODA ENYAQ iV új rekordot állított fel az Euro NCAP tesztek történetében, amely a 2020-as évhez képest is tovább szigorodott. Azóta ezt az eredményt mindössze egyszer múlta felül egy másik, prémium kategóriában szereplő modell.Az új ŠKODA FABIA a Volksagen Csoport moduláris keresztmotoros platformjának (MQB A0) köszönhetően még nagyobb biztonságot kínál, így - egyéb fejlesztések mellett - hét korszerű vezetéstámogató rendszer alkalmazását is lehetővé teszi. A sikermodell negyedik generációja a maximálisan elérhető pontok 78 százalékát szerezte meg és az ENYAQ iV modellhez hasonlóan kiemelkedően teljesített az utasvédelem terén, ahol a felnőttek esetében a lehetséges pontok 85 százalékát, míg a gyerek utasok védelménél a maximális pont 81 százalékát szerezte meg.Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapította nyolc európai ország közlekedési minisztériuma, autóklubja illetve biztosítóegyesületek és kutatóintézetek. A konzorcium - amelynek székhelye a belga Leuven városa - aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, aktív és passzív biztonságukat illetve mentési és a felépüléssel összefüggő biztonságot értékelve. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbá váltak, és napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, illetve a vezetéstámogató rendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.