Újdonság a ŠKODA-ról
2021.11.19.

RED DOT DIZÁJNDÍJBAN RÉSZESÜLT A ŠKODA AUTO AZ „INTERFÉSZ ÉS FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNY DIZÁJN” KATEGÓRIÁBAN

MyŠKODA App koncepciójával és ŠKODA Flow tervezőrendszerével győzte meg idén a ŠKODA AUTO a tekintélyes Red Dot Dizájndíj (Red Dot Design Award) zsűrijét. Az autógyártó immár tizenkét alkalommal nyerte el kiváló termékdizájnjával e kitüntetést, illetve négyszer volt eredményes a márka- és kommunikációdizájn kategóriában. Idén első ízben szerezte meg a ŠKODA AUTO a díjat az "Interfész és felhasználói élmény dizájn" ("Interface & User Experience Design") kategóriában.Amint Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja kiemelte: "Az intuitív módon használható, modern felhasználói interfészek döntő szerepet játszanak a felhasználói élmény alakításában. Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy az idén a MyŠKODA okostelefonos alkalmazás koncepciójáért és a ŠKODA Flow digitális tervezőrendszerért elnyertük a Red Dot Dizájndíjat. E kitüntetések egyaránt munkánk óriási elismerései, egyben jelzik, hogy kezelési koncepcióink és korszerű interfészeink nem csupán ügyfeleink között leltek kedvező fogadtatásra, hanem a nemzetközileg elismert dizájnszakértők körében is."A MyŠKODA okostelefonos alkalmazás az "Interfész és felhasználói élmény dizájn" ("Interface & User Experience Design") kategóriában nyerte el dizájnkoncepciójával a Red Dot Dizájndíjat, s a zsűri a "Legjobbak legjobbja" ("Best of the Best") címmel is elismerte. Az alkalmazás ezzel az idei 61 díjazott közé tartozik, amelyeket 54 ország összesen 4110 nevezettje közül választottak ki a szakértők. A MyŠKODA alkalmazás egyebek mellett a fűtés és a légkondicionáló berendezés bekapcsolását és az ajtózárak kireteszelését is okostelefonjuk segítségével teszi lehetővé a felhasználók számára, de akár csomagkiszállítást is kérhetnek az autó csomagtartójába. A My ŠKODA App emellett friss jármű-állapotjelentéssel is szolgálhat és a következő esedékes szervizlátogatás időpontjáról is tájékoztathat. Az új koncepció célja, hogy még gyorsabbá és egyszerűbbé váljon a jármű távvezérlése. A tervezők és a kutatók ügyfelek százaival vették fel a kapcsolatot, hogy még jobban megérthessék az e-mobilitás terén megfogalmazott igényeiket. Megállapításaik alapján az alkalmazás új funkciói egyszerűen és intuitív módon használhatók. A zsűri szintén elismerte a ŠKODA azon elkötelezettségét, hogy "Simply Clever" elektromos mobilitást kínálhasson ügyfeleinek.A cseh autógyártó ŠKODA Flow projektjéért részesült a másik kitüntetésben, amely egyfajta online könyvtárként több mint ezer szabványosított komponenst, útmutatót és forrást bocsát a tervezők, programozók, fejlesztők és más szakemberek rendelkezésére, hatékonyan támogatva őket különböző digitális termékek megalkotásában. Ennek eredménye a felhasználói felületek minden platformra vonatkozó egységes megközelítése, az okostelefonoktól és okosóráktól a PC-ken át, egészen az autó infotainment-rendszeréig.A nemzetközi szinten is tekintélyes Red Dot Dizájndíjakat (Red Dot Design Award) három főkategóriában - termékdizájn, márka- és kommunikációdizájn és dizájnkoncepció - évente osztják ki a leginnovatívabbnak ítélt dizájnprojektek között.
Bővebben
Újdonság a Volkswagen Haszonjárművekről
2021.11.16.

Megkezdődött a hazai forgalmazás - az új Multivan fokozott biztonsága és intelligens konnektív rendszerei révén már rendelkezik a jövő online mobilitási megoldásaival.

A Volkswagen Haszonjárművek márka új Multivan modelljét az elsőtől az utolsó milliméterig újraalkottuk és ezzel egy új korszak vette kezdetét. Az új hajtásrendszer mellett az új Multivan nagyobb kényelmet és biztonságot, illetve innovatív belső teret kapott, emellett hűen hozza a legendás Multivan jellemzőket. Az itthon 13.000.000 Ft indulóártól mostantól megrendelhető modell teljesen új járműkoncepciót képvisel.Megkezdődött a magyarországi értékesítésAz új Multivan elsőkerék-hajtást használ, mozgatásáról kétféle - 136 lóerős (100 kW) és 204 lóerős (150 kW) - négyhengeres, turbófeltöltéses, TSI benzinmotor gondoskodik. A legújabb generációt eHybrid rendszerrel is piacra küldi a Volkswagen Haszonjárművek, amelyben a 116 lóerős (85 kW) HEM80 típusú elektromos villanymotor, illetve egy 150 lóerős turbófeltöltős TSI-benzinmotor együttesen gondoskodik a jármű meghajtásáról. A hibrid rendszer összteljesítménye így eléri a 218 lóerőt (150 kW).  A padlólemez alá épített 10,4 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral a jármű akár 40-50 kilométert tisztán elektromos üzemmódban is képes megtenni. A belső égésű motorral kombinálva a modell hatótávolsága eléri a 700 kilométert.Az új Multivan két tengelytávval (4973mm és 5173 mm) és négyféle felszereltségi szinttel (Multivan, Life, Style, Energetic), és akár 14 színárnyalatban lehet már konfigurálni a márka honlapján, az autó induló ára 12.998.360 Ft.A Multivan legújabb generációjaAz új Multivan az első olyan, Hannoverben sorozatgyártásra került jármű, amely a moduláris keresztmotoros platformra (MQB) épül. Koncepcióját tekintve óriásit lépett előre a modell, hiszen a hajtásrendszer kínálatban most először szerepel hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat. A már hazai viszonylatban is elérhető modellben többek között helyet kapnak a felhőbe is kapcsolható vezetéstámogató asszisztens rendszerek, illetve a vezérlő és infotainment rendszerek egy új generációs szintet képviselő verziója. Az új belső tér koncepció pedig még sokoldalúbb modellé varázsolja az új Multivant. Mindezek mellett a legmodernebb, prémium kategóriás személyautók sajátosságait hagyományos univerzális tulajdonságokkal kombinálja, fokozott biztonság jellemzi, kifejező dinamika és karizmatikus dizájn. A jármű belsejében a vezető és utasa közvetlenül az első tengelynél foglalnak helyet, így a személyautók világánál magasabbról élhetik át a Bullira jellemző életérzést, ami már kultikusnak mondható. Az elmúlt 35 évben a Volkswagen Haszonjárművek tovább tökéletesítette a Multivan ötletét és ezt az ikonikus modellt most generációkon átívelve szabja az adott korszak igényeihez. Az újjátervezett sínrendszernek köszönhetően az asztal, multifunkciós tulajdonsága révén középkonzolként is alkalmazható a vezetőülés és az első utasülés között, de a második vagy a harmadik üléssorban pohártartóval és tárolórekeszekkel ellátott, kihajtható asztalként is funkcionálhat. A most hazai forgalmazásba került Multivan egyre intelligensebb infotainment- és asszisztensrendszereket, valamint extra hatékonyságot és biztonságot is kapott, valamint akár 25 százalékkal könnyebb,  lehajtható és egyenként könnyen kivehető hátsó üléseket, amelyekkel mostantól még egyszerűbbé válik különböző ülésrendek kialakítása.A T7 Multivan abszolút újdonsága a különlegesen nagy, két részes üveg panorámatető, melyet Multivan-ben soha nem láthattunk korábban. További újdonság a Multivan kínálatában a széria LED-fényszórók alternatívájaként extrafelszerelésként rendelhető és interaktív világításszabályzással működő IQ.LIGHT - LED Matrix-fényszóró. A külső megjelenés új dizájnját az előkelő színek és felnik nagy választéka teszi teljessé, így T7 Multivan modelljét mindenki személyes stílusának megfelelően alakíthatja.Még hatékonyabb gyártásA gyártási folyamatokon belül az automatizáció térnyerése és a digitalizációs stratégia következetes alkalmazása támogatja a gyártási hatékonyság növelését. Vegyük például a karosszéria műhelyt: a T6.1 gyártási folyamatában az automatizáció foka közel 77 százalék, az új Multivan esetében pedig 93 százalék. "A termelékenység következetes javítása a jövőbe történő befektetés." - véli Josef Baumert a márka termék és logisztikáért felelős igazgatósági tagja. Az egyes szakaszokat párhuzamosan egy vezérlőközpont mellől gépfelügyelők követik figyelemmel. Ők egy intelligens digitális felügyeleti eszköz segítségével folyamatos kapcsolatban állnak a gépekkel. Ha bármilyen alkatrészre szükség lenne vagy eljött a karbantartás ideje, azt jó előre jelzi a rendszer, ezzel is elkerülve az esetleges állásidőt.A fényezőüzemben két évvel ezelőtt helyeztek üzembe egy új fedőréteg berendezést, most pedig egy vadonatúj bicolor fényező rendszert használnak. Az új Multivan járművek itt kapják népszerű kéttónusú fényezésüket.Az alkatrészellátásnál alkalmazott automatizált logisztikai rendszerek az összeszerelés folyamatának hatékonyságát javítják. Az üzem területén közlekedő önvezető szállítójárművek a raktárakból közvetlenül a gyártósorhoz viszik az alkatrészeket. A jövőben a T6.1, az új Multivan, az ID. BUZZ és az ID. BUZZ Cargo modellek minden darabja két fő gyártósoron készül majd. "Ez mind a tervezés, mind a logisztika szempontjából kiemelkedő mutatvány." - teszi hozzá Baumert.Change4Factory gyártási stratégia és "fenntartható gyár"Az új Multivan hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat sorozatgyártásának elindulása mérföldkő a hannoveri üzem gyártásának elektrifikációja terén. 2022-től három jármű készül itt párhuzamosan (a T6.1, az új Multivan és a tisztán elektromos ID.BUZZ), amelyek három különböző platformra épülnek és három hajtásrendszer változatban lesznek elérhetőek. 2025-től pedig a konszern más márkáinak további, tisztán elektromos prémium modelljei is a hannoveri üzem gyártósoráról gördülnek le. Baumert megjegyezte: "Ebből a szempontból mi leszünk az egyik legkorszerűbb gyár a Volkswagen Csoporton belül. Termékeink nagymértékben automatizáltak, digitálisan érettek, internet kapcsolattal okos eszközként funkcionáló járművek."A Change4Factory gyártási stratégiával a Volkswagen Haszonjárművek gyártási és logisztikai részlegei aktívan irányítják az egyes gyártási helyszínek átalakítását. A hatékony autógyártáson túl a "fenntartható gyár" koncepciója központi eleme ennek a stratégiának. A cél egy olyan termelőegység létrehozása, amely semmilyen negatív hatással nincs a környezetre. Ez összhangban van a konszern törekvésével, amely 2050-re a szén-dioxid semlegességet célozta meg. "A gyártás folyamatán belül a szén-dioxid csökkentése kulcsfontosságú ahhoz, hogy teljesítsük ezt a célunkat." - teszi hozzá Baumert. Konkrét lépésekben ez így néz ki: első lépésként a Volkswagen Haszonjárművek 2025-re 50 százalékkal kívánja csökkenteni a gyártási folyamatok környezetre gyakorolt hatását a 2010-es évhez képest. Ennek érdekében több száz intézkedést vezettek be az üzemben, melynek célja, hogy csökkenjen a károsanyag-kibocsátás, a nyersanyagok felhasználása még fenntarthatóbb módon történjen és a hulladék képződésének elkerülésével párhuzamosan a biodiverzitást népszerűsítse. "A kemény munka kifizetődik és jó úton haladunk afelé, hogy teljesítsük ambiciózus céljainkat." - véli Baumert.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.10.27.

Egymillió fa: a ŠKODA AUTO mérföldkőhöz érkezett az „Egy autó, egy fa” elnevezésű CSR kezdeményezése kapcsán

A 2007-ben indult "Egy autó, egy fa" elnevezésű vállalati társadalmi felelősségvállalási (Corporate Social Responsibility - CSR) program keretében a ŠKODA AUTO elültette az egymilliomodik fát Mladá Boleslavban. Minden Csehországban kiszállított jármű után az autógyártó egy facsemetét ültet. A fenntarthatóság és környezetvédelem elkötelezettjeként a vállalat számos más projektet is indított nemzetközi gyártási helyszínein.Maren Gräf, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a humán erőforrás területért felelős tagja részletezte a programot: "Minden, a Cseh Köztársaságban átadott jármű után egy fát ültetünk, ezzel is aktívan támogatva az erdősítést. Vállalati társadalmi felelősségvállalási kezdeményezésünk azt is jelenti, hogy hozzájárulunk a biológiai sokféleség támogatásához. Izgalommal tölt el, hogy elérkeztünk az egymilliomodik fa ültetéséhez, ezzel is hosszú távon hozzájárulva a környezet védelméhez a ŠKODA AUTO otthonában. A fenntarthatóság kulcsfontosságú szerepet kap az átalakulási folyamatunkban és alapjaiban meghatározza "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" programunkat."A ŠKODA AUTO és Mladá Boleslav város illetve a partner alapítvány ('Nadace partnerství') képviselői voltak jelen az egymilliomodik fa - egy angol tölgy - ültetésénél, amely Mladá Boleslavban a Három Császár Parkban kapott helyet. A következő napokban további fákat ültetnek majd az autógyártó cseh üzemeinek területére: egy páfrányfenyő lesz a kezdeményezés egymillió-egyedik fája, amely Vrchlabí Királyi kertjében ereszthet majd gyökeret. Az egymillió-második fa egy vadgesztenye lesz, amelyet a Kvasiny-i üzemtől nem messze, Solnice településén ültetnek majd el.Az év végéig a több, mint 170 helyszínen ültetett fák száma eléri majd az 1 093 000 darabot. A beültetett terület megegyezik 347 futballpálya méretével, amely 227 hektárnyi új erdőnek felel meg. A projektben Csehország minden részéből összesen 190 partner vesz részt.Minden évben a partner alapítvánnyal együttműködésben egy támogatási programot is indítanak a Grantys rendszeren keresztül. A bizottság - amelynek tagjait a ŠKODA AUTO és az alapítvány adják - a városok, falvak, önkormányzatok, non-profit szervezetek, iskolák, nemzeti parkok és egyéb intézmények által benyújtott jelentkezések közül választja ki a támogatandó projekteket. A támogatott szervezetek gondoskodnak a fák beszerzéséről, a ŠKODA AUTO pedig a facsemete árát állja illetve a kifizetett támogatási összeg öt százalékát a fák gondozására és öntözésére fordítja. 2017 óta a ŠKODA kereskedői hálózata és az ügyfelek is részt vehetnek a kezdeményezésben. Egyedül 2021-ben 36 jelentkezőt támogatott a márka.2016 óta a ŠKODA AUTO működteti a www.hlaslesa.cz weboldalt, ahol a már korábban elültetett "ŠKODA fákat" regisztrálhatják, így nyomon követhető azok helyzete. Az év eleje óta minden fa lokációját rögzítették ezen a weboldalon.A ŠKODA mindemellett - a kezdeményezésen túl - elkötelezett támogatója a biodiverzitásnak és figyelmet fordít a vegetációra. Az autógyártó három csehországi gyártási helyszíne több, mint 1 400 fának, sövénynek és cserjének ad otthont, összesen több, mint 27 500 nm területen. Ezek számos rovarfajnak és egyéb állatnak biztosítanak lakóhelyet. Ezen kívül közel 100 000 négyzetméternyi területen helyi eredetű virágzó növényeyk kaptak helyet. A ŠKODA AUTO központi üzemének területén Mladá Boleslavban 22 000 négyzetméternyi gyepterületet és zöldtetős felületet illetve 700 négyzetméternyi védett méhlegelőt gondoz a márka. A Vrchlabí gyár területén négy kaptár biztosít otthont 240 000 méhnek nyáron és 60 000 egyednek télen.Indiában az autógyártó a Latur régióban, az Aurangabadban és Puneban található indiai üzemeinek környezetében támogat egy fejlesztési projektet. Itt ezidáig összesen 27 000 fát ültettek, öt mintagazdaságot hoztak létre és 100 embert képeztek ki a fenntarható gazdaságok működtetésére. A mezőgazdasági termelés lehetősége és a vízhez való hozzáférés az igen száraz régiókban jelentősen javult az alkalmazott intézkedéseknek köszönhetően. Az International Association for Human Values indiai egyesületével közösen a ŠKODA AUTO további 10 000 gyümölcsfát telepít Pune Taluka Shirur régiójába a helyi gazdaságok művelhető területeire. Középtávon a cél az, hogy ezek a gyümölcsfák hozzájáruljanak a gazdák megélhetéséhez.A ŠKODA AUTO a "Green Future" stratégia ernyője alatt a teljes értéklánc mentén érvényesíti a fenntarhatóság iránti elkötelezettségét és olyan intézkedéseket hoz, amelyek következetesen minimalizálják üzleti tevékenységének ökológiai lábnyomát.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.10.26.

A ŠKODA AUTO felel világszerte a Volkswagen Csoport MQB-A0 globális platformjáért

A ŠKODA AUTO felel a Volkswagen Csoport meglévő MQB-A0 globális platformjának fejlesztéséért. Ezt a konszern márkái közé tartozó ŠKODA és Volkswagen alkalmazza majd olyan belépő szintű modellek fejlesztéséhez, amelyek a nagy növekedési potenciállal bíró térségekben - mint például India, Oroszország, Afrika, a délkelet-ázsiai országok és a latin-amerikai régió - szerepelhetnek sikerrel. Miután a ŠKODA adaptálta az MQB-A0-IN platformot az indiai piacra, a cseh autógyártó most először felel egy globális platform kialakításáért. A ŠKODA az egyes régiókban történő sikeres megvalósítás érdekében építhet magasszintű fejlesztési szakértelmére, az összetett konszern projektek koordinálásának képességére és a belépő szintű modellek szegmensében szerzett tapasztalatára.Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO vezérigazgatója így nyilatkozott : "Felelősséget vállalva az MQB-A0 globális platformért, a ŠKODA AUTO most először felel egy platform világszintű fejlesztéséért. Fejlesztési szakértelmünket felhasználva még komolyabb felelősséget veszünk magunkra a Volkswagen Csoporton belül és ezzel egyidejűleg megerősítjük a ŠKODA AUTO főhadiszállásának szerepét, amely így egy kiemelt európai fejlesztőközpont marad a konszern számára. Meggyőződésem, hogy az MQB-A0 globális platformnak köszönhetően számos új ügyfelet nyerhetünk és tovább erősíthetjük a Csoport helyzetét a belépő szintű modellek szegmensében."Ralf Brandstätter, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke elmondta : "Átfogó platform stratégiánk révén elértük azt a méretgazdaságosságot, amely lehetővé teszi, hogy ügyfeleinknek világszerte a legkorszerűbb technológiát és kiemelkedő minőséget kínáljunk, versenyképes áron. Erre építve a konszern nagy darabszámot felmutató márkái, a Volkswagen és a ŠKODA gyorsan képesek olyan termékeket kiszállítani ügyfeleiknek, amelyek egyedülállóak a nagy darabszámú szegmensben. A ŠKODA márka jelentős tapasztalattal rendelkezik a belépő szintű modellek világában és ideális pozícióból vághat neki a Volkswagen Csoporton belül az MQB-A0 globális platform sikeres világszintű továbbfejlesztésének. Ily módon olyan együttműködés jön létre, amely révén tovább nőhet a jövedelmezőség a nagy darabszámban készülő modellek szegmensében."Johannes Neft, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hozzátette : "Fejlesztő csapatunknak mélyreható ismeretei vannak a belépő szintű modellek szegmenséről. Ezzel a tudással a hátunk mögött vágunk neki az MQB-A0 globális platform fejlesztési munkáinak. Számunkra ez hatalmas elismerés, ugyanakkor komoly motiváció is, hogy sikerre vigyük a projektet. Erre a platformra számos új modell épül majd, amelyek személyreszabott megoldást kínálnak az eltérő régiók különböző ügyféligényeire."Az MQB-A0 globális platformot világszerte használják és a belépő szintű szegmenseken belül a belsőégésű motorral szerelt új modellek alapjául szolgál. Területileg a fókuszban India, Latin-Amerika, Oroszország, Afrika és a délkelet-ázsiai országok állnak, ahol a belépő szintű szegmensek kiemelkedően fontosak és amelyek ezzel együtt további növekedési lehetőségeket is kínálnak.ŠKODA AUTO : magas szintű fejlesztési szakértelem, sok évnyi tapasztalat a belépő szintű szegmensek terénA Volkswagen Csoport bízik a ŠKODA AUTO magas szintű fejlesztési szakértelmében és sok évnyi tapasztalatában, amelyet az árérzékeny belépő szintű modellek szegmensében szerzett. A cseh autógyártó jelenleg India, Oroszország és Észak-Afrika régiójáért felel a Volkswagen Csoporton belül. Június elejétől az indiai Pune kerületben található Chakan város üzemében indult útjára a KUSHAQ modell sorozatgyártása. Ez az első sorozatgyártású modell, amely a moduláris keresztmotoros platform MQB-A0-IN változatára épült. Ezt a változatot a ŠKODA kifejezetten az indiai piachoz igazítva fejlesztette. A platform további Volkswagen és ŠKODA modellek alapjául is szolgál majd. A középtávú tervek között szerepel a KUSHAQ modellnek más feltörekvő piacokra történő bevezetése is. A második modell is már rajtra készen áll és még ebben az évben bemutatkozik.Még több magasan képzett szakember a ŠKODA márkánálA ŠKODA márkának még több, magasan képzett szakemberre lesz szüksége az MQB-A0 globális platform munkáihoz, különösképpen a műszaki fejlesztés területén. Míg néhányan más pozíciókból csatlakoznak a projekthez, a többség új dolgozóként érkezik a vállalathoz.Az MQB-A0 globális platform fejlesztésének felvállalásával a cseh autógyártó fontos lépést tesz afelé, hogy - a "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" stratégia részeként - hosszú távon vezető európai autógyártóvá váljon India, Oroszország és Észak-Afrika térségében.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.10.26.

Szén-dioxid-semleges gyártás a ŠKODA AUTO Vrchlabíban működő üzemében

Vrchlabí főegységgyára 2020 vége óta a ŠKODA AUTO világszerte első termelési helyszíneként működik szén-dioxid-semlegesen. E célkitűzése megvalósítása érdekében az autógyártó következetesen csökkentette energiafelhasználását, illetve állt át megújuló forrásokból származó energia alkalmazására. Ennek keretében a vállalat 45 ezerről 3000 tonnára csökkentette éves szén-dioxid-kibocsátását, a fennmaradó emissziót pedig kompenzációs intézkedésekkel és megfelelő tanúsítványok beszerzésével egyenlíti ki. A ŠKODA AUTO 2012 óta Vrchlabíban gyártja a hétfokozatú DQ200 kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót (DSG), amelyből naponta 2300 darab készül itt, 2019-ben pedig már a hárommilliomodik DQ200 váltómű kerülhetett le a szerelősorról.Miroslav Kroupa, a ŠKODA AUTO márkamenedzsment-vezetője hangsúlyozta: "Autógyártóként különleges felelősséggel tartozunk a környezet- és klímavédelemért. Vrchlabí, mint high-tech termelési helyszínünk szén-dioxid-semlegessége iránymutató, egyben jelzi, merre tartunk a környezetkímélő üzem és az energiahatékonyság területein."Vrchlabí sebességváltógyára 2020 vége óta a ŠKODA AUTO világszerte első termelési helyszíneként működik szén-dioxid-semlegesen, a későbbiekben pedig Mladá Boleslav és Kvasiny is követi. Tavaly Vrchlabí gyárának teljes, 47 ezer MWh energiaigényéből már 41 500 MWh származott megújuló forrásokból, ami nagyjából 90 százalékos részesedésnek felel meg. Az éves szén-dioxid-kibocsátás ezzel 45 ezerről 3000 tonnára csökkent.A fennmaradó szén-dioxid-kibocsátást szén-dioxid-kompenzációs tanúsítványok vásárlásával ellensúlyozzák, amelyek finanszírozásával a ŠKODA AUTO olyan klímavédelmi projekteket támogat, mint például megújuló forrásokból származó energia előállítása Indiában, illetve az esőerdők megóvása.Vrchlabí termelési helyszínén egyedül a tavalyi év során több mint 2000 MWh hőenergiát és csaknem 1500 MWh elektromos energiát sikerült megtakarítani a hatékony energiagazdálkodás eredményeképpen. Ennek részeként lezártak használaton kívüli fűtőköröket, a helyiségekben intelligens és energiatakarékos hőmérsékletszabályzást vezettek be, a levegőellátást különleges szabályzás mentén optimalizálták, számos helyiség világítását pedig az ott zajló tevékenységhez igazították.Vrchlabíban már 2019 eleje óta - anyagában vagy termikusan - újrahasznosítják a gyártási folyamat során keletkező összes hulladékot, ami 2020 eleje óta már az autógyártó minden termelési helyszínére érvényes. Az idei évtől a ŠKODA AUTO biogázüzemekből származó szén-dioxid-semleges metánt használ Vrchlabíban földgáz helyett.A ŠKODA AUTO további termelési helyszínein is következetesen invesztál a klímavédelembe. Egyebek mellett 2019 végén helyezte üzembe punei gyárában India egyik legnagyobb tető-napelemrendszerét, a Mladá Boleslav-i főüzemében pedig Csehország legnagyobb ilyen berendezése épül. Utóbbi termelési helyszín kombinált hő-/villamoserőművében már ma is 30 százalékban megújuló nyersanyagokból származik a villamosenergia előállításához szükséges tüzelőanyag, az évtized végére pedig a tervek szerint kizárólag szén-dioxid-semleges biomasszát és biogázt használnak majd. További intézkedésként a ŠKODA AUTO 2030-ig tovább tervezi mérsékelni a hűtőközegekből, valamint a vállalati járműflottától származó kibocsátásokat.A ŠKODA AUTO további célkitűzése, hogy 2030-ra több mint 50 százalékkal csökkentse járműkínálata emisszióját 2020-hoz viszonyítva, és a piaci fejleményektől függően tisztán elektromos modelljei 50-70 százalékos arányát tervezi elérni Európában. A vállalat 2030-ig legalább három újabb tisztán elektromos hajtásrendszerű modellel kívánja bővíteni termékportfólióját.Mindemellett a ŠKODA AUTO az erdősítés mellett is intenzíven elkötelezett. Az autógyártó immár 2007 óta ültet egy-egy fát minden Csehországban értékesített járműve után, ami az idei év végére összesen már több mint egymillió facsemetét jelent. Három csehországi telephelyén összesen több mint 1400 fa, valamint bő 27 ezer négyzetméternyi sövényes és bokros terület járul hozzá a klímavédelemhez, illetve biztosít élőhelyet rovarok és más állatok számára.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.10.25.

A ŠKODA FABIÁT jelölték az európai AUTOBEST díjra

A ŠKODA FABIA negyedik generációja az "Európa legjobb autóvétele 2022-ben" címért folyó küzdelem döntősei közé jutott. A 2001 óta évente megrendezett díjkiosztó 32 európai országból származó elismert autós szakújságírókból álló zsűrije a FABIÁT választotta öt másik járművel együtt a végső tesztvezetésekre. A 32 zsűritag az Ausztriában található teesdorfi Fahrtechnik-Zentrumban fog összegyűlni november 24-én és 25-én, hogy kipróbálják az összes döntős járművet. A győztest december közepén fogják kihirdetni. 2002-ben a FABIA első generációja kapta meg az "Európa legjobb autóvétele" címet, míg 2014-ben a harmadik generációja került a döntősök közé, ahogy a KAMIQ és az OCTAVIA is az elmúlt két évben.Az európai AUTOBEST szervezetet 2000-ben alapították és 2001 óta díjazzák az arra érdemeseket. A jelenlegi zsűrit 32 európai ország 32 autós szakújságírója alkotja. A zsűritagok egyenként kiválasztanak három kedvenc járművet az adott év döntőseiből 13 különböző kategóriában, a külső-belső kialakítástól kezdve a gyakorlati használhatóságig, technológiákon és környezetkíméletességen keresztül az árig bezáróan. A kategóriákban különböző pontszámok adhatók, 100-tól 500-ig. Az lesz a győztes jármű, amelyik a maximális 2500-ből a legmagasabb pontszámot kapja.A ŠKODA FABIA negyedik generációja még jobban hat az érzelmekre, dinamikusabb, mint azelőtt és most először a Volkswagen Csoport Moduláris Keresztmotoros Koncepcióján (MQB-A0) alapszik. A FABIA kategóriájában a legtágasabb jármű és kiemelkedő kényelmi funkciókkal, valamint számos új biztonsági és vezetői asszisztensrendszerrel büszkélkedhet. A megszokott márkaminőség, például a kiváló ár-érték arány, a kiemelkedő funkcionalitás és a Simply Clever lehetőségek tárháza miatt ez az autó tökéletes belépőszintű modellnek számít a ŠKODA termékcsaládban. A FABIA hosszabb lett, 4108 mm méretével most először meghaladja a négyméteres határt. A csomagtér, amely már eddig is a legnagyobbnak számított a kategóriájában, további 50 liternyi teret kapott, így most 380 literesre bővülhetett. A Volkswagen Csoport jelenlegi EVO generációs öt benzinmotorja 48 kW-tól (65 LE) 110 kW-os (150 LE) teljesítményt nyújt. A kategóriavezető aerodinamika 0,28-as légellenállási együtthatóval (cd) és az opcionális 50 literes üzemanyagtankkal több mint 900 km hatótávra elegendő a WLTP-ciklusban.
Bővebben
Újdonság a Volkswagen Haszonjárművekről
2021.10.18.

A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

A Volkswagen Csoport az emberek és áruk hatékony, fenntartható, biztonságos és kényelmes mozgását támogató megoldásokat mutatott be az ITS világkongresszuson, Hamburgban. A 2021. október 11-15. között megrendezésre került esemény a világ legnagyobb iparági rendezvénye, amelyen a középpontban ezúttal az önvezetés, a járműinformációk intelligens felhasználása és az elektromos járművek villamosenergia-hálózatba történő integrálása állt. A Volkswagen Haszonjárművek, a MOIA, a CARIAD, az Elli és a MAN Truck & Bus márkákkal közösen a konszern fórumot biztosított az érdeklődőnek és a szakembereknek, ahol úttörő kísérleti projektek bemutatásával, panelbeszélgetésekkel, előadásokkal és szakértői eszmecserékkel várták a látogatókat.Gernot Döllner, a Volkswagen Csoport konszernstratégiáért felelős vezetője elmondta: "Az intelligens szállítási rendszerek kulcsfontosságú szerepet játszanak a "jövőálló" mobilitás megteremtésében a városokban és azokon túl. Ezek jelentik az előfeltételt a karbonsemleges, hálózatba kapcsolt, biztonságos és személyre szabható mobilitási megoldásokhoz és kulcsfontosságú elemei a Volkswagen Csoport Új Autó stratégiájának. Partnereinkkel közösen az emberek és áruk mozgását még hatékonyabb, fenntarhatóbb és kényelmesebb alapokra helyezzük."Autonóm fuvarmegosztás, mint a mobilitási forradalom motorjaA Volkswagen konszern számára az autonóm közledés egy kulcsfontosságú technológia, amely új mobilitási megoldásokat tesz lehetővé és az közúti közlekedés biztonságát növeli. A Volkswagen Haszonjárművek, a MOIA és az ARGO AI márkák jelenleg is egy - kísérleti projekt keretében megvalósuló - autonóm fuvarmegosztási rendszert tesztelnek Hamburgban, amely 2025-ben kerül majd sorozatgyártásba. Az ITS kongresszuson a MOIA egy interaktív szimuláció révén mutatta be, hogy egy nagy flottás autonóm fuvarmegosztás milyen hozzáadott értéket képvisel a mobilitási forradalomban. Az ID.BUZZ AD 1:2 arányú modelljével a Volkswagen Haszonjárművek lehetővé tette a látogatók számára, hogy megtapasztalják a különböző felhasználási területeket, amelyeket az önvezető shuttle szolgáltatás a személyek és áruk mozgatása kapcsán kínál számukra. A MAN Truck & Bus és a Hamburgi kikötő (HHLA) a közös, "Hamburg TruckPilot" névre hallgató kísérleti projektjének eredményeit prezentálta. A partnerek a kikötő Altenwerder konténerterminálján azt szemléltették, hogy az önvezető teherautók valós körülmények közötti alkalmazása technológiai szempontból lehetséges és a logisztikai folyamatokba hatékonyan beépíthetők.Információcsere a még biztonságosabb és hatékonyabb közlekedésértA CARIAD a kongresszuson bepillantást engedett információalapú szolgáltatásaiba, amelyek hozzájárulnak a közlekedési biztonság és a folyamatos forgalom javításához. Már most lehetséges például, hogy a konszern autóiból származó anonim adatok segítségével az európai és egyesült államokbeli hatóságok az útkarbantartási feladatokat és a téli munkákat is optimalizálják. 2030-ig közel 40 millió konszernjármű lesz összeköttetésben a felhővel, megteremtve a biztonságos hozzáférés alapját az anonim jármű illetve környezeti adatokhoz. A Volkswagen szintén részt vesz az újonnan létrehozott Mobility Data Space közösségben, amely első esettanulmányait éppen az ITS kongresszuson mutatta be. Az adatmegosztó közösségen keresztül lehetővé válik, hogy vállalatok és szervezetek cseréljenek adatokat biztonságosan és önállóan annak érdekében, hogy innovatív mobilitási koncepciókat hozzanak létre.Az elektromos autóknak a villamosenergia-hálózatba történő integrációja megtakarítást és szén-dioxid csökkenést hozEgy másik központi téma az elektromos mobilitásra történő folyamatos átállás volt. Az Elli ehhez egy, a járművet teljesen körbevevő energia ökoszisztémát hozott létre a fali töltőktől kezdve egészen a digitális szolgáltatásokig. A konszern leányvállalata az ITS keretében azt is ismertette, hogy nagyfeszültségű akkumulátoraik révén az elektromos járművek miként válnak az energiarendszer részévé, mint mobil tárolóeszközök. Az energiarendszer átalakítása kapcsán az elektromos mobilitás vezető szerepét erősíti a kétirányú töltés is. Ennek során a megújuló energiaforrások önállóan állítanak elő energiát, amelyet az autó képes tárolni és igény szerint visszatölteni a ház rendszerébe. Így az ügyfelek nem csupán a villamosenergia-hálózattól válnak függetlenebbé, de pénzt is spórolnak és a szén-dioxid kibocsátás is csökken. A Volkswagen Csoport márkái ezt a technológiát várhatóan 2022-től alkalmazzák a moduláris elektromos platformra (MEB) épülő modelleknél.Az együttműködés, mint az átállás sikerének egyik tényezőjeA Volkswagen számára a városokkal, ipari partnerekkel és közintézményekkel való együttműködés alapvető fontosságú egy integrált, "jövőálló" közlekedési rendszer megteremtésénél. Hamburg városával a konszern már 2016 óta különösen szoros partneri kapcsolatban áll. Konkrét projektek megvalósítása mellett a Volkswagen támogatta Hamburg pályázatát az ITS világkongresszus idei megrendezésére. A konszern fő partnerként aktívan segítette az ITS szervezeti és tervezési munkáját és változatos programot kínált a kongresszusra kilátogatóknak.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.10.18.

ELEKTROMOBILITÁSI KÖZPONT LEHET CSEHORSZÁG A ŠKODA AUTO SEGÍTSÉGÉVEL

Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke és Karel Havlíček, Csehország miniszterelnök-helyettese és az ipar, kereskedelem és közlekedés területéért felelős miniszter hétfőn Prágában találkozott. A megbeszélés középpontjában - az elektromobilitással összefüggésben - a helyi autóipar jövőbeni lehetőségei álltak. Az eszmecsere során az autók teljes életciklusát érintették. Thomas Schmall, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának a technológia területéért felelős tagja, illetve Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO vezérigazgatója szintén részt vettek az egyeztetésen. Ezen kívül egy egyetértési megállapodás is született, amely több ezer, elektromos járművek töltésére szolgáló töltőpont létrehozását irányozza elő Csehországban 2025-ig, amelyek nagyrészt a főbb utak és a vasútállomások mentén kapnak helyet. Látogatása során Herbert Diess találkozott Jaroslav Povšíkkal, a KOVO MB szakszervezet elnökével, akivel megbeszélésük során számos lényeges témát érintettek.A múlt hét hétfői, Prágában tartott megbeszélésen Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke és Karel Havlíček, Csehország miniszterelnök-helyettese és az ipar, kereskedelem és közlekedés területéért felelős miniszter a cseh autóipar jövőbeni, az elektromobilitással összefüggő irányairól egyeztettek. Az eszmecsere célja egy olyan egyetértési megállapodás létrehozása volt, amelynek lépései biztosítják Csehország számára, hogy még erősebben kerüljön ki az autóipar alapvető átalakulását kísérő folyamatok végén. A megbeszélés tárgya volt az elektromos autók teljes értéklánca. Egyebek mellett a Volkswagen Csoport hat óriásgyár létesítését tervezi Európában, amelyeknek az évtized végére tervezett 240 Gigawattórás összkapacitása fedezi az akkumulátor cellák iránti növekvő keresletet és biztosítja a folyamatos kínálatot. Ezen gyárak közül egy Közép-Európában vagy Kelet-Európában épül majd, a helyszínről való döntés 2022. első félévében várható.Herbert Diess, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke így nyilatkozott: "A ŠKODA ENYAQ iV egyike a legvonzóbb elektromos autóknak Európában. A kereslet jelentősen meghaladja a várakozásainkat. Nagy örömmel tölt el, hogy a cseh kormány elkötelezett az elektromos járművek és a töltési infrastruktúra iránt. Ezek az intézkedések lehetővé teszik, hogy a modell hazai piacán is a legkeresettebbé váljon, a több ezer új töltőpont létesítése pedig tovább fokozza az ügyfelek érdeklődését az elektromos járművek iránt."Thomas Schmall, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának a technológia területéért felelős tagja és az akkumulátor cellákat és rendszereket felügyelő vezető úgy véli: "Csehország potenciális helyszínként vonzó lehetőség a Volkswagen Európába tervezett hat akkumulátorgyára kapcsán, köszönhetően a versenyképes energia és munkaerő költségeknek, a többi kelet-európai gyártási helyszínhez való kitűnő összeköttetéseinek és Európa egyik legnagyobb lítium tartalékának. Döntő tényező lesz, hogy az adott ország mennyire eltökélten követi az elektromobilitásra történő átállást, kezdve a megújuló energiákra történő váltástól a töltési infrastruktúra következetes fejlesztésén át a jövő technológiáinak átfogó támogatásáig."Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO vezérigazgatója így nyilatkozott: "Hazai piacunkat, Csehországot a "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" stratégiánk keretében egy elektormos mobilitási központtá kívánjuk fejleszteni. Célunk, hogy a munkahelyeket megóvjuk és újakat hozzunk létre, így az ország erősebben kerülhet ki az autóipar alapvető átalakulását kísérő folyamatok végén. A mai nap egyeztetései megmutatták, hogy a szándék minden fél részéről megvan. Mostantól konzisztensen mindig a következő lépésre kell figyelni. A ŠKODA AUTO készen áll, hogy részese legyen ennek."Több ezer új töltőpont elektromos járművek számára Csehországban 2025-igA megbeszéléssel párhuzamosan Karel Havlíček, Csehország miniszterelnök-helyettese és az ipar, kereskedelem és közlekedés területéért felelős miniszter, Daniel Beneš, a ČEZ Csoport igazgatótanácsának elnöke és Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgtótanácsának az értékesítés és marketing területekért felelős vezetője illetve több, a közúti és vasúti szállításért felelős állami szerv írt alá egyetértési megállapodást több ezer töltőpont létesítéséről Csehországban 2025-ig. A töltőpontokat vasútállomások mellett és főutak mentén helyezik el, a szénsemleges forrásból származó energiát pedig a ČEZ biztosítja. A ČEZ Csoport a legnagyobb energetikai társaság Közép- és Kelet-Európában és a legnagyobb villamosenergia termelő Csehországban. A töltési infrastruktúra bővítése jelentősen gyorsítja az elektromos mobilitásra történő átállást és ezzel az ország szén-dioxid-mentesítését is. A töltőpontok helyszínét a ŠKODA AUTO és a Volkswagen Csoport töltési megoldásokért felelős leányvállalata, az Elli bevonásával határozzák meg. Számos más tényező mellett a különösen forgalmas utak adatait veszik figyelembe a folyamat során.Csehország elektromobilitási központtá válhat a ŠKODA AUTO segítségévelA "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" néven futó program részeként a vállalat tervei között szerepel a belsőégésű erőforrásról az elektromos mobilitásra történő átállás. 2030-ra a márka mindhárom csehországi üzemében - Mladá Boleslavban, Kvasinyban és Vrchlabíban - elektromos alkatrészek vagy elektromos járművek készülnek majd. A hálózatról tölthető (plug-in) SUPERB iV és OCTAVIA iV modellekhez illetve a konszern márkáinak egyéb modelljeihez már készítenek nagyfeszültségű hajtóakkumulátorokat. Jövő év elején az ENYAQ iV modell számára Mladá Boleslavben is megindul a moduláris elektromos platfrom (MEB) akkumulátorrendszerének gyártása. Ezen felül a cseh autógyártó egy, az elektromobiitással kapcsolatos igényeket kiszolgáló, stabil beszállítói rendszer létrehozásán dolgozik partnereivel.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.