Ceglédi Autóház Hírek

Aktuális híreink

  • KÖZLEKEDIK A CSALÁD
    Aktuális 2023.05.28.

    Közlekedik a család! 2023.06.03. Ceglédi Autóház Kft.

  • Sikeresen szerepelt sarkkör-közeli extrém fagytesztjein a Kodiaq és a Superb új generációja
    Újdonság a Škodától 2023.05.23.

    Sikeresen szerepelt sarkkör-közeli extrém fagytesztjein a Kodiaq és a Superb új generációja

    Sikerrel zárta az északi sarkkörön túli intenzív fagytesztjeit a Škoda Superb és a Škoda Kodiaq új generációja, amelyek során mínusz 30 Celsius fok extrém hőmérsékleten is vizsgálták működőképességüket, minőségüket és tartósságukat. A figyelem középpontjában a menetstabilitás, az utasok számára e rendkívüli hidegben kínált kényelem, valamint a hosszú utakon, téli körülmények között is biztosított, általános megbízhatóság állt, emellett a jég és a hó jelentette jelentős többletterhelést is el kellett bírniuk a járműveknek. Az extrém fagytesztek lezárultával utolsó szakaszába lép az új modellek tesztelése, az új Superb, valamint a Kodiaq második generációja 2023 őszén tartja világpremierjét. Amint Johannes Neft, a Škoda igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: "A legkeményebb körülmények között végzett gyakorlati tesztelés minden korszerű szimulációs technika mellett is az új járművek fejlesztésének döntő fontosságú eleme. Széleskörű tesztprogramjainkkal - amelyek éppúgy kiterjednek a rendkívül magas, sivatagi hőmérsékletekre, mint az északi sarkkör környéki körülményekre - gondoskodunk róla, hogy a Škoda vásárlói mindenkor és minden körülmények között száz százalékban megbízhassanak járművükben. E tesztek ugyanakkor arra is lehetőséget kínálnak, hogy a lehető legkorábban felismerjük a továbbfejlesztés igényét, a lehető legpontosabban a mindennapok üzemének követelményeihez igazítva járműveink kialakítását."Átfogó tesztsorozat minden főegységreA rendkívüli hidegben zajló, intenzív tesztvezetések minden új járműmodell fejlesztése során az alapprogramhoz tartoznak. A Škoda rendszeresen az északi sarkkör környékén végzi e vizsgálatokat, ahol a legszélsőségesebb időjárási viszonyok közepette is sikeresen szerepelt a Škoda Superb negyedik, illetve a Kodiaq SUV-modell második generációja. Ennek során a próbajárművek minden főegységét nagyító alá vették, köztük a futóművel, a karosszériával, a motorral, a fűtőberendezéssel és a teljes elektromos rendszerrel.Üzem hóbanA járművek általános téli használhatósága tekintetében a hó a karosszériára gyakorolt, illetve a motortérbe és a légbeömlő nyílásokba jutva kifejtett hatását is részletesen vizsgálták. A karosszéria minden mechanikai funkciójának, illetve a teljes elektromos rendszernek még mínusz 25 fok hőmérsékleten is tökéletesen kell működnie, a motornak pedig mínusz 30 fokig is gond nélkül kell indulnia. Az összes ajtónak, a motorházfedélnek és csomagtérajtónak, valamint a tanksapkának, illetve a hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid) töltőcsatlakozó-fedelének szintén még ilyen zord körülmények között is zavartalanul nyithatónak kell maradnia.A menettulajdonságok és a vezetéstámogató rendszerek vizsgálataMenet közben a különböző járműfunkciók, illetve a menettulajdonságok tesztjei is zajlanak, amelyek során egyebek mellett azt is vizsgálják, hogyan viselkednek a Škoda modelljei havas latyakban, illetve hóakadálynak ütközve milyen hatékonynak bizonyul az első és a hátsó lökhárító. Jégtömbökön áthajtva a futómű és az alépítmény ellenálló képessége ellenőrizhető, emellett a tesztpilóták a járművek havas és jeges utakon jellemző viselkedését és a vezetéstámogató rendszerek működését is figyelik. Egyaránt kiértékelik a menetdinamikai tulajdonságokat, amennyiben rendelkezésre áll, az összkerékhajtás teljesítményét, valamint a futómű működését és kényelmét, de azt is ellenőrzik, hibátlanul kapcsolja-e fokozatait a sebességváltó és zavartalanul működnek-e az ablaktörlők és a mosóberendezések. Mindezeken túl az egyes alkatrészek fagyos körülmények között mutatott akusztikai jellemzőit, az éjszakai vezetés során pedig a világítást is tesztelik. A hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid) nagyfeszültségű akkumulátorát fagyos állapotban töltik fel, majd lemérik az így kínált maximális hatótávot. Annak érdekében, hogy pontosan felmérhessék az egyes modellek téli körülmények között biztosított tartósságát, több tízezer kilométert tesznek meg velük.Funkciótesztek a beltérbenA tesztvezetők a belső térben is ellenőrzik a járművek számos funkcióját, így a fűtés különösen alacsony külső hőmérsékleten produkált teljesítményét és a belső hőkomfortot. Azt is vizsgálják, párásodnak-e az ablakok, illetve milyen gyorsan olvaszthatók le, de az ülések, a kormánykerék, a külső visszapillantó tükrök, valamint az első és a hátsó szélvédő fűtési funkcióját, illetve az extrafelszerelésként rendelhető állóhelyzeti fűtés működését is ellenőrzik. A tesztpilóták emellett a központi érintőképernyő fagyos utastér-hőmérsékletek közötti működését is figyelik.

  • Let’s Explore – A Škoda e-mobilitási offenzívája, 2026-ig hat új elektromos modellel
    Újdonság a Škodától 2023.05.02.

    Let’s Explore – A Škoda e-mobilitási offenzívája, 2026-ig hat új elektromos modellel

    Tovább fokozza elektromos mobilitási kampánya és átalakulása ütemét a Škoda AUTO. Négy teljes egészében új fejlesztésű e-modell és az Enyaq család két felfrissített tagjának bemutatásával a cseh autógyártó 2026-ra már hat járműcsaládra tervezi bővíteni BEV-kínálatát. A Škoda AUTO 2027-ig összesen 5,6 milliárd eurót invesztál az elektromos mobilitás területébe. A kisautó-SUV-szegmensben érkező "Small" BEV-modellel, a kompakt-SUV-szegmensbeli - hivatalos nevén Elroq - "Compact" újdonsággal, a tágas belterű "Combi" kombival és a hétüléses "Space" SUV-modellel a Škoda jelentősen bővíti, illetve sokrétűbbé fejleszti elektromos portfólióját. A korszerű és különösen gazdaságos belsőégésű motorral, valamint hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel szerelt modellek az elektromos mobilitásra zajló átállás során is a Škoda modellportfóliójának alappilléreit alkotják. A Superb és a Kodiaq új generációival, a felfrissített Octavia, Kamiq és Scala sorozatokkal, valamint az új BEV-modellekkel a Škoda rövidesen története legváltozatosabb portfólióját kínálhatja - e két világ legjavát ötvözi, s különböző piacain egyaránt minden ízlésre és igényre a legmegfelelőbb Škoda modellt kínálja vásárlóinak.Amint Klaus Zellmer, a Škoda AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: "2026-ig minden szegmensre kiterjedően megjelenő, összesen hat új tisztán elektromos modelljével a Škoda AUTO még gyorsabban haladhat a hosszú távon fenntartható, elektromos egyéni mobilitás felé. Új és különösen gazdaságos üzemű hagyományos, illetve hibrid hajtásrendszerű modelljeinkkel együtt mindkét világ legjobbját kínáljuk - az átalakulás ezen időszakában is szerte a világon kielégítve jelenlegi és új ügyfeleink igényeit.Martin Jahn, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: "2026-ra új, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modelljeink minden, az ügyfeleink számára meghatározó járműszegmenst lefednek majd. Olyan autókat kínálunk, amelyekkel stílusosan, azaz hosszú távon fenntarthatóan, biztonságosan és magabiztosan fedezhetik fel a világot - immár az új Modern Solid formatervezési nyelvezetünk jegyében született termékeinkkel."Gyorsuló e-kampány - egyértelmű útiterv az e-mobilitáshozA Škoda AUTO - 2026-ig összesen hat új BEV-modell piaci bevezetését tervezve - teljes mértékben elkötelezett az elektromos mobilitás felé zajló átalakulása mellett. 2020-ban, illetve 2022-ben sikeresen mutatkozott be az Enyaq iV és az Enyaq Coupé iV, a Škoda első két olyan modellje, amely már a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (Modular Electrification Platform; MEB) műszaki alapjaira épül. E két modell jelentős frissítésen esik át 2025-ben, ugyanazon új formai nyelvezettel, amely a Škoda minden BEV-modelljét jellemzi a jövőben. E járműveken túl, 2026-ra négy teljes egészében új fejlesztésű, akkumulátorhajtású elektromos modell is érkezik:•        a "Small" az A0 szegmensben, a jövő belépőszintű modelljeként,•        a "Compact", hivatalos nevén Elroq, a Karoq kompakt-SUV tisztán elektromos utódjaként,•        a "Combi", amely a Škoda nagysikerű kombi-hagyományainak folytatója, valamint•        a "Space", amely a 2022 augusztusban bemutatott, hétüléses koncepciómodell sorozatgyártású változataként zárja felülről a termékportfoliót.A Combi, azaz a márka első kombikarosszériás BEV-modellje, a kínálat nagyon fontos tagja, amely a márka alapvető értékeit megtestesítve hozza el e népszerű karosszériaváltozat erényeit az elektromos mobilitás korszakába. Mindegyik BEV-modell a jellegzetes Modern Solid dizájnnyelvezet jegyében készül, amely a márka génjeit meghatározó karakteres tulajdonságokat - robusztus konstrukció, funkcionalitás és hitelesség - emeli ki.Továbbra is alappillér a továbbfejlesztett ICE- és PHEV-modellek kínálataA fejlett és gazdaságos belsőégésű motorokkal (ICE), illetve a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerekkel (PHEV) szerelt járművek továbbra is a vállalat modellportfóliójának egyik alappillérét képezik a tisztán elektromos mobilitásra zajló átállás során. Mivel az egyes piacok más-más tempóban térnek át az elektromos mobilitásra, adott esetben e modellek elégíthetik ki az ügyfelek igényeit, a Škoda minden piacán a vásárlói igényekre összpontosít. A vállalat ezért széles körben megfizethető olyan modellek teljes palettáját kínálja az elkövetkező évek során, amelyekkel maradéktalanul megfelelhet ügyfelei egyéni mobilitási elvárásainak - elektromos, hagyományos vagy plug-in hibrid hajtásrendszerrel.

  • MINDEN, AMIT TUDNIA KELL, MIELŐTT ELEKTROMOS AUTÓBA ÜL ÁT
    Újdonság a Škodától 2023.02.22.

    MINDEN, AMIT TUDNIA KELL, MIELŐTT ELEKTROMOS AUTÓBA ÜL ÁTegy új főcímet!

    Következő Škodája már tisztán elektromos autó lesz? Minden bizonnyal számos kérdés jut eszébe az elektromos mobilitásra való átállással kapcsolatban.                                                                                                                                                                    Mire számíthat elektromos autó vásárlásakor?                                                    Mindenekelőtt a vezetés újszerű élményére - és kezdetben talán arra is, hogy új szokások szerint, másként kell eljárnia. Ám bátran előre - valóban semmi ok az aggodalomra!                                                                                                                           Be kell indítani a Škoda elektromos autót?                                                                            Nem, ez az egyik, amit már nem szükséges megtennie. Miután beült, egyszerűen nyomja le a fékpedált - és kész. Az autó aktiválódik, amint a Virtual Cockpit műszeregységen megjelenő üzenet is jelzi. Ezután már csak kapcsolni kell a megfelelő menetfokozatot és már indulhat is. Ugyanilyen egyszerű, amikor megérkezett úticéljához - csak szálljon ki, és az autó kikapcsol.                    Szükséges sebességet váltani Škoda elektromos autó vezetésekor?                      Nem. Az előre- vagy hátramenetet természetesen továbbra is ki kell választani - mint az automata sebességváltóval szerelt modellekben -, ám az elektromos motor fokozatváltás nélkül is kellően széles fordulatszám-tartományon üzemel, maximális forgatónyomatéka pedig már közvetlenül elinduláskor rendelkezésre áll.                      Mi a helyzet a hatótávval?                                                                                                          Az egy-egy töltéssel elérhető hatótáv az elektromos autók minden új generációjával bővül. A Škoda Enyaq iV akár 547 kilométeres hatótávot is kínálhat, ami bőségesen elegendő az utak túlnyomó többségéhez. Ideális esetben egyaránt rendszeresen töltheti éjszaka otthon, vagy napközben a munkahelyén, hosszabb utak esetén pedig célszerű előre tájékozódni a töltőállomásokról, ahol megállhat útközben az akkumulátor részleges vagy teljes feltöltésére. Egy-egy autó hatótávját számos tényező befolyásolja, köztük a vezetési stílussal, a sebességgel, illetve a külső és a beltér-hőmérséklettel.                                                                                                                Hogyan működik a töltés és mennyi időt igényel?                                                            Kétféle töltési mód kínálkozik: váltakozóáramú (AC) és egyenáramú (DC). A váltakozóáramú töltés nem olyan gyors, mint az egyenáramú, ami a hálózat teljesítményével függ össze. Emellett a háztartási elektromos hálózat 230 vagy 400 voltos aljzatai váltakozóáramot szolgáltatnak, amit az elektromos járműnek kell egyenárammá alakítania. A nagyobb energiaáramlás miatt gyorsabb a töltés háromfázisú csatlakozóról, de a váltakozóáramot ez esetben is egyenárammá kell alakítani. A leggyorsabb megoldás a kifejezetten elektromos járművekhez készült töltőberendezéssel végzett egyenáramú töltés. A töltés nem lineáris folyamat: a nagyfeszültségű akkumulátor a gyorstöltő állomásokon mindössze 36 perc alatt tölthető fel 10-ről kapacitása 80 százalékára, ám a fennmaradó 20 százalék is nagyjából ugyanennyi időt vehet igénybe.                                                                          Mi a falitöltő (wallbox)?                                                                                                            A falitöltő (wallbox) elektromos járművek számára készült, falra szerelt, váltakozóáramú töltőkészülék. A Škoda iV Charger, azaz a cseh autógyártó hivatalos falitöltője, háromféle változatban kapható, amelyek mindegyike más-más funkciószintet képvisel.                                                                                                        Bármilyen töltőt használhatok a városban?                                                                Töltőállomások széles hálózata áll rendelkezésre Európa-szerte az elektromos autók töltéséhez - amennyiben az adott töltő rendelkezik a Škoda járműveihez megfelelő csatlakozóval. Többféle csatlakozó létezik, de a Škoda elektromos autók vezetőinek elvileg nem kell attól tartaniuk, hogy nem tudják csatlakoztatni autójukat a töltőállomásra, amit találnak. Európában a CCS (Combined Charging System) csatlakozó vált az egyenáramú (DC) gyorstöltés, míg a széles körben elterjedt Mennekes-csatlakozó a váltakozóáramú (AC) töltés szabványává. Utóbbi szerepel mind az otthoni falitöltők (wallbox), mind pedig az autókhoz mellékelt kábel csatlakozójaként, amely 230 voltos, kétfázisú és 400 voltos háromfázisú aljzatokhoz is csatlakoztatható.                                                                                                Kínál a Škoda nyilvános töltési lehetőséget az elektromos járművek számára?      Igen, a neve Powerpass. A Powerpass-kártyával Ön gyakorlatilag bárhol tölthet, a töltési és fizetési adatok pedig egy alkalmazásban tekinthetők át egyszerűen. Ez az első Enyaq iV megjelenése óta elérhető, jól bevált rendszer az IONITY gyorstöltő hálózatához is hozzáférést biztosít. A jelenlegi ME3 szoftverrel rendelkező Enyaq iV sorozatú modelleken az új Plug & Charge funkciónak köszönhetően a kompatibilis töltőállomásokon igen kényelmesen, egyszerűen a töltőkábel csatlakoztatásával indítható a töltés. A jármű azonosítása ilyenkor teljesen automatikusan zajlik a töltőállomáson. A jövőben a Moduláris elektromos platformra (MEB) épülő új Škoda-modellek is kínálják majd ezt a funkciót.                                                                    Hogyan töltődik az autó menet közben?                                                                             Az elektromos autók egyik figyelemreméltó jellemzője az energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszere, ami lényegében az akkumulátort töltő motorfék-megoldás. A Škoda Enyaq iV a kormánykerék kapcsolóbillentyűi révén a rekuperáció három intenzitási fokozatát kínálja, de a legerősebb fokozat a B menetüzemmód kapcsolásával is választható. Egy teljesen automatikus üzemmód is rendelkezésre áll, amelyben az autó önműködően gondoskodik e funkcióról. A rekuperáció alapvetően változtatja meg a vezetés élményét, legerősebb fokozata például olyan hatékonyan fékez, hogy az autó a gázpedál felengedésekor azonnal lassulni kezd, így Ön kényelmesen, szinte csak egy pedál használatával közlekedhet. A rekuperáció az autó hatótávjának növelésében is segít.                                                    Mekkora az elektromos autó élettartama?                                                                        Ebben számos tényező szerepet játszik, különösen a vezetési stílus, az autó gondozása és az előírt karbantartási ütemterv betartása. Mindezek ellenére a Škoda nyolc év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal az akkumulátor élettartamára. Az Enyaq iV és az Enyaq Coupé iV esetében a garanciafeltétel szerint az akkumulátor kapacitása ez idő alatt nem csökkenhet az eredeti szint 70 százaléka alá.

  • Felülmúlta az előzetes várakozásokat az ID. Buzz
    Újdonság a Volkswagen Haszonjárművektől 2023.01.23.

    Felülmúlta az előzetes várakozásokat az ID. Buzz

    Az ID. Buzz, vagyis az első, eleve tisztán elektromos modellként született Bulli-sorozata határozta meg a 2022-es évet a Volkswagen Haszonjárművek számára. Nagy érdeklődésre számot tartó márciusi világpremierjét követően májusban előértékesítése is kezdetét vette, s még mielőtt első példányai ősszel a márkakereskedőkhöz érkeztek volna, máris 21 ezer példányt rendeltek meg az ügyfelek az ID. Buzz család tagjaiból. Ez jelentősen meghaladta a Volkswagen Haszonjárművek éves tervét, az év végére pedig már összesen 26 6001 megrendelést könyvelhettek el az ID. Buzz Pro és ID. Buzz Cargo modellekre. A tavalyi év során 10 800 ID. Buzz gördült ki a Volkswagen Haszonjárművek hannover-stöckeni főüzeméből, hatezret pedig már át is adtak az ügyfeleknek."2022-ben valóban igazi zsongás (buzz) vette körül ID. Buzz sorozatunkat - mégpedig világszerte" - idézte fel Lars Krause, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. "Nagyon elégedettek lehetünk első tisztán elektromos, hannoveri Bulli-modellünk indulásával. Feladatunk most minden modellváltozat gyártásának mielőbbi felfuttatása, illetve a járművek kiszállítása ügyfeleinknek és rajongóinknak" - folytatta Krause. "Mindez már sikerült is az elmúlt hónapok során, szeptember óta jelentősen növelni tudtuk ügyfélkiszállításainkat."Összesen 7500 kiszállított elektromos modellel a Volkswagen Haszonjárművek több mint dupláját érte el a megelőző évi 3600 járműves teljesítményének világszerte. Az ID. Buzz, amellyel a vállalat megalapozta járműkínálata elektromossá alakítását, alapvetően hozzájárult ehhez. "Az ID. Buzz mérföldkő azon utunkon, amely mentén a következő évtized elejére megvalósíthatjuk a BEV-járművek 55 százalékos részarányáról szóló célkitűzésünket - amit GRIP 2030 stratégiánkban is rögzítettünk" - fejtette ki Lars Krause.A 2022-es évet termelése, és ezzel ügyfélkiszállításai tekintetében is összességében az ukrajnai háború hatásai és a beszállítói láncolatokat érintő ismételt bizonytalanságok határozták meg a Volkswagen Haszonjárművek számára. A márka globálisan összesen 328 600 járművet adott át ügyfeleinek 2022 folyamán, ami 8,6 százalékos csökkenést jelentett a megelőző évhez képest. A 407 400 darabos megrendelésállomány azonban messze meghaladta az ügyfélkiszállítások számát, egyaránt igazolva a vásárlók nagyfokú márkahűségét, illetve a Volkswagen aktuális modelljei iránti intenzív érdeklődést.A Volkswagen Haszonjárművek Nyugat-Európában 235 300 (a megelőző évben: 248 700) járművet szállított ki ügyfeleinek. 98 400 leszállított járművel (+8,3 százalék) Németország továbbra is egyértelműen a Volkswagen Haszonjárművek legjelentősebb piaca. A megrendelésállomány 8,8 százalékkal 137 400 darabra bővült, ami jelentősen meghaladja a korábbi, 2015-ös rekordvolument.Kelet-Európában a Volkswagen Haszonjárművek 22 100 (a megelőző évben 30 200) járművet szállított le itteni ügyfeleinek. A legfontosabb piac e régióban összesen 7900 jármű (a megelőző évben: 9100) értékesítésével továbbra is Lengyelország.A Volkswagen Haszonjárművek MagyarországonA Volkswagen Haszonjárművek hazánkban 1747 (a megelőző évben: 1755, -0,5%) járművet szállított ki ügyfeleinek, a nehéz iparági körülmények között is szinten tartva teljesítményét."Az idei évben is volt mire büszkének lennünk. A regisztrációs darabszámban tapasztalható stagnálás, a piac közel 30%-os visszaesése mellett, jelentős piaci részesedés növekedést jelent" - mondta Kovács András, a Volkswagen Haszonjárművek magyarországi márkaigazgatója. "Büszkék vagyunk emellett arra is, hogy azon kevés európai piac közé tartozunk, ahol már tavaly évvégén megkezdődhetett az új Amarok értékesítése. Nagyon sokat várunk ettől, és a rendkívül népszerű ID. BUZZ és ID. Buzz Cargo modellektől is a 2023-as évben."A legjobb teljesítményt 2022-ben a magyar piacon a Volkswagen Haszonjárművek modelljei közül a Multivan érte el, amely a T7 bevezetésének köszönhetően felrázta a piacot, és 50%-os növekedést hozott a regisztrációkban. Jó forgalmat bonyolított még a Crafter is, amelyből 524 (+32,3%) darabot adtak át hazánkban a tavalyi évben.Kiszállítások modellsorozat szerint2022-ben 10 800 ID. Buzz hagyta el a gyárat. E modell november közepén érkezett meg első piacaira és hatezer darabot már át is adtak az ügyfeleknek.Összesen 142 600 tagja kiszállításával továbbra is a T-sorozat a Volkswagen legnagyobb darabszámban értékesített modellje. Ismét növekedtek a California 6.1 kiszállításai, a 21 600 átadott jármű 12,1 százalékkal haladta meg a megelőző évi volument.2022 nyarán ünnepelte világpremierjét, egyes piacokon pedig már meg is rendelhető és kapható az új Amarok4. 2022-ben összesen 39 800 Amarok modellt adtak át az ügyfeleknek.A Caddy kiszállításai 5,2 százalékkal 80 700 darabra csökkentek.A Crafter 59 400 darabos volument produkált 2022 során, a megelőző évi 62 300 darabhoz képest. 1) Minden megrendelési, gyártási és kiszállítási adat százas értékre kerekített érték.2) ID. Buzz Pro - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 21,7 - 20,6; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0. Ehhez a járműhöz csak a WLTP szerinti üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek állnak rendelkezésre, az NEDC szerintiek nem.3) ID. Buzz Cargo- Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 22,2-20,3; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0. Ehhez a járműhöz csak a WLTP szerinti üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek állnak rendelkezésre, az NEDC szerintiek nem.4) Amarok - CO2 fogyasztás: 243 g/km -340 g/km, üzemanyag fogyasztás: 9,3 l/ 100 km-13  l/ 100 km

  • „GRATULÁLUNK ATI!” – SOK SIKERT KÍVÁN VALTER ATTILÁNAK ÚJ CSAPATÁBAN A ŠKODA MAGYARORSZÁG
    Újdonság a Škodától 2022.09.05.

    „GRATULÁLUNK ATI!” – SOK SIKERT KÍVÁN VALTER ATTILÁNAK ÚJ CSAPATÁBAN A ŠKODA MAGYARORSZÁG

    Mint az már a magyar sajtót is bejárta: a magyar kerékpározás egyik legmeghatározóbb alakja 3 éves szerződést kötött az idén már 42 győzelemnél járó Jumbo-Visma nevű holland csapattal. A ŠKODA és a kerékpározás közös története pedig Valter Attila szenzációs átigazolását követően is tovább folytatódik.A 23 éves Valter Attila a világ egyik legerősebb csapatához szerződött azzal, hogy aláírt a Jumbo-Visma-nál, magyar versenyző szerint itt lesz a legjobb esélye tovább fejlődni. A döntéshez a versenyzőt támogató magyarországi ŠKODA csapata szívből gratulál, és további sok sikert kívánnak az olimpikonnak a kitűzött céljai eléréséhez!"A ŠKODA valaha maga is kerékpárgyártóként kezdte járműipari szereplését, e gyökereinkre pedig kiemelten büszkék vagyunk" - mondta Németh János, a ŠKODA márkaigazgatója. Hozzátette, a magyarországi ŠKODA nevében kijelentheti, hogy büszkeséggel tölti el a márkát az, hogy az általa támogatott sportoló a világ élvonalába szerződhetett, és további sok sikert kívánt Valter Attilának."Örülök ennek a lehetőségnek, alig várom az elkövetkező három évet a Jumbonál. Az FDJ mellett a Jumbo is erős kötelékkel kötődik a Skodához. A Vueltán a Jumbo-Visma például jelenleg is több Skoda Enyaq-kal kíséri a csapatot, ami külön jó érzéssel tölt el, hiszen a nehezebb logisztikai szervezés ellenére is fontosnak tartják a zöld irányt." - mondta Valter Attila.Valter Attila nevét itthon már az is megismerhette, aki az országúti kerékpárversenyeket nem követi: Attila ugyanis idén harmadszor indult el a Giro d'Italia mezőnyében. A rangos országúti kerékpáros körverseny egyik szakaszán Attila idén egy balszerencsés balkanyar miatt a dobogóról éppen lecsúszva 4. lett, 2021-ben pedig 3 napig viselhette a rózsaszín trikót. Mindezen eredményeknek köszönhetően ő lett a verseny történetének eddigi legsikeresebb magyar kerékpárosa. 2020-ban Valter Attila első helyen végzett a Tour de Hongrie-n, így joggal nevezhetjük őt a hazai kerékpározás egyik legjelentősebb versenyzőjének.

  • KÖZLEKEDIK A CSALÁD: EGY ÚJ ŠKODA FABIA MODELLÉRT VERSENGTEK IDÉN A MAGYAR CSALÁDOK
    Újdonság a Škodától 2022.08.29.

    KÖZLEKEDIK A CSALÁD: EGY ÚJ ŠKODA FABIA MODELLÉRT VERSENGTEK IDÉN A MAGYAR CSALÁDOK

    11. alkalommal rendezte meg az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság az Autós Nagykoalíció és a ŠKODA Magyarország támogatásával az ország 19 megyéjében és a fővárosban azt a vetélkedőt, amelynek elsődleges célja, hogy minél szélesebb körben felhívja a figyelmet a körültekintő, megfontolt és példamutató közlekedési magatartás fontosságára. A fődíj idén egy ŠKODA FABIA típusú személyautó volt.A 2022. május 21. és június 28. között megrendezett területi vetélkedőkön több mint 500 család mérte össze tudását. A versenyen olyan gyermekes családok vehettek részt, ahol legalább az egyik szülőnek van érvényes B-kategóriás vezetői engedélye, a gyerek(ek) életkora pedig 6 és 17 év között van. A szervezők a családi vetélkedőn túl az iskolák számára is pályázatot hirdettek. Azokat az oktatási intézményeket, amelyek a vetélkedősorozaton a legtöbb  családdal vettek részt, díjazták.A családi vetélkedő döntőjét 2022. augusztus 26. és 28. között Somogy és Fejér megyében rendezték meg. A tíz állomáson a versenyző családok közlekedésbiztonsággal összefüggő elméleti és gyakorlati feladatokat teljesítettek.A legtöbb résztvevővel rendelkező iskolák között a Békéscsabai Petőfi utcai Általános Iskola 1. helyezést ért el, és ezzel 500 000 Ft értékű, a 2. helyezett a Jászberényi Szent István Sport Általános Iskola és Gimnázium 300 000 Ft értékű, míg a 3. helyezett debreceni Huszár Gál Gimnázium, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 100 000 Ft értékű tan- és sportszert nyert, melyet a ŠKODA Magyarország biztosít a szerencsés iskolák részére.A verseny fődíját, egy ŠKODA FABIA típusú személyautót az ORFK-OBB, az Autós Nagykoalíció és a ŠKODA Magyarország közösen ajánlotta fel. Az országos döntő további díjait az Autós Nagykoalíció tagjai és a szervezetet támogató szponzorok biztosították.Az idei főnyeremény nem véletlenül kapott ötcsillagos értékelést, hiszen biztonsági rendszereivel kiemelkedik osztálytársai közül és már az alapfelszereltség is 9 légzsákot biztosít. Így lett osztályelső kategóriájában mind a felnőtt, mind a gyermek utasok védelmében. Az eddigi FABIA modelleknél tágasabb és kényelmesebb utasterén túl 380 literesre nőtt a csomagtere így ezekkel a paraméterekkel már büszkén mondható igazi családi autónak."Boldogsággal tölt el minket, hogy évről évre egy ennyire aktív, fontos és előremutató program résztvevői lehetünk most már számunkra is jubileuminak mondható 10 éve. Külön öröm számunkra, hogy a közlekedésbiztonsági vetélkedőre legtöbb diákot küldő iskolákat is díjazhatjuk, hiszen már a legkisebbeknek is tisztában kell lenniük a közlekedési szabályokkal, azok betartásának fontosságával" - emelte ki Németh János ŠKODA márkaigazgató.A döntőbe jutott családok 30 000 Ft értékű üzemanyag-utalványt, valamint ajándékcsomagot, ezenkívül a 2-20. helyezett családok üdülési utalványt is nyertek, valamint minden család Europ Assistance Auto SOS ajándékkártyát kapott.A Közlekedik a család vetélkedő 2022. évi döntőjét a Melegh család nyerte Budapestről. Második helyezést ért el a Veszprém megyei Józsa család, míg a harmadik helyen a Hajdú-Bihar megyei Erdődi család végzett.

  • OPTIMALIZÁLT AKKUMULÁTORMENEDZSMENT ÉS INFOTAINMENT – ME3 SZOFTVERFRISSÍTÉS A ŠKODA ENYAQ 𝗶V SZÁMÁRA
    Újdonság a Škodától 2022.08.16.

    OPTIMALIZÁLT AKKUMULÁTORMENEDZSMENT ÉS INFOTAINMENT – ME3 SZOFTVERFRISSÍTÉS A ŠKODA ENYAQ 𝗶V SZÁMÁRA

    Máris telepíthető a már kiszállított ŠKODA ENYAQ iV modellekre a ŠKODA AUTO új ME3 szoftververziója. A frissítés az akkumulátormenedzsment optimalizálásával nagyobb hatótávot tesz lehetővé valós menetkörülmények között, emellett az új szoftver számos fejlesztést kínál a Digital Cockpit műszeregység, a Head-up kijelző, az infotainment-rendszer és a ŠKODA Connect online-szolgáltatások számára. Az ügyfelekkel a helyi ŠKODA partner veszi fel a kapcsolatot időpontegyeztetésre az új szoftver díjmentes telepítéséhez, amely mintegy öt órát vesz igénybe a műhelyben. Ettől kezdve a jövőbeni frissítések többsége távoli (Over-the-Air) update formájában érkezik majd. A ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV új példányai már gyárilag rendelkeznek az  szoftverrel.                                                                                                                                  Díjmentes szervizakció keretében frissíti a ŠKODA AUTO már kiszállított ENYAQ iV modelljeit legújabb szoftverével. Az ME3 verzió - amellyel az ENYAQ iV család mostantól kiszállított példányai természetesen már eleve rendelkeznek - számos optimalizációt tartalmaz. A fejlettebb akkumulátormenedzsment nagyobb hatótávot tesz lehetővé valós menetkörülmények között, amit új funkciók egészítenek ki, egyebek mellett a kijelzők, az infotainment-rendszer és a ŠKODA Connect online-szolgáltatásai számára.                                                                                     Az ENYAQ iV modellek tulajdonosaival a helyi ŠKODA partnerek veszik fel a kapcsolatot, hogy szervizidőpontot egyeztessenek az ME3 szoftververzió díjmentes telepítéséhez, amely mintegy öt órát vesz igénybe a műhelyben. Ezt követően a ŠKODA ENYAQ iV konfigurációjának köszönhetően a legtöbb jövőbeli frissítés már távoli (Over-the-Air) update formájában, vagyis a ŠKODA márkaszerviz ismételt felkeresése nélkül válik telepíthetővé.                                                                                              Az akkumulátor és a töltés területén az új szoftver többek között akkumulátorkímélő üzemmódot is kínál. Ennek aktiválásával a következő töltési folyamat során már legfeljebb 80 százalékig töltődik csak fel az akkumulátor, ami egyszerre kíméli, illetve növeli élettartamát. Igény szerint természetesen az akkumulátor teljes tárolókapacitása és maximális töltési sebessége is bármikor rendelkezésre áll. A maximális töltőteljesítmény a 62 kWh energiatároló képességű akkumulátor esetében akár 120 kilowattra, míg a nagyobb, 82 kilowattórás akkumulátorral szerelt modelleknél akár 135 kilowattra nő. Továbbfejlesztett hőmenedzsmentjének köszönhetően az akkumulátor tovább növeli a ŠKODA ENYAQ iV család tagjainak valós menetkörülmények között kínált hatótávját. Az infotainment-rendszer töltési és hatótáv-grafikája mostantól az úticélt és a szükséges töltési helyszíneket is megjeleníti.                                                                Ugyancsak fejlesztések állnak rendelkezésre a Digital Cockpit műszeregység és a Head-up kijelző számára, amelyekről egyebek mellett már az akkumulátor pillanatnyi töltöttségi szintje is leolvasható. A tolatókamera megnövelt kontrasztaránnyal működik, így képén még jobban kivehető a jármű környezete. A vezető a multifunkciós kormánykerékről gyorsan és egyszerűen, gombnyomásra válthat oda-vissza az Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Distance Assist; ACC) és a Menetasszisztens (Travel Assist) között, emellett a ŠKODA Connect számos online-szolgáltatásának funkciói is bővültek, így most még intuitívebben használhatók.                                                                                A ŠKODA eddig több mint 70 ezer példányt adott át az ügyfeleknek ENYAQ iV modellcsaládja tagjaiból, az SUV-modell így 3,5 százalékos piaci részesedést ért el a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek között Európában. Az Európai Unióban legnagyobb darabszáman értékesített BEV-modellek rangsorában a hetedik helyen áll a cseh autógyártó zászlóshajója. Az ENYAQ iV sorozat sikere az egyes európai piacokat tekintve is egyértelmű: hazai piacán, Csehországban, az ENYAQ iV család éppúgy "bestseller" a BEV-modellek mezőnyében, mint Szlovákiában, Finnországban, Dániában és Hollandiában, míg Ausztriában, Svájcban, Lengyelországban és Észtországban egyaránt a harmadik helyen áll.

  • BEMUTATTA VISION 7S KONCEPCIÓMODELLJE ELSŐ BELTÉR-DIZÁJNRAJZÁT A ŠKODA
    Újdonság a Škodától 2022.07.25.

    BEMUTATTA VISION 7S KONCEPCIÓMODELLJE ELSŐ BELTÉR-DIZÁJNRAJZÁT A ŠKODA

    Újabb betekintést kínál megújult formai nyelvezetébe a ŠKODA AUTO, VISION 7S tanulmánymodellje első beltér-dizájnrajzán mutatja be, ahogy merőben újszerű, széleskörűen variálható utastér-architektúrájával e tágas jármű akár hét személy számára is elegendő helyet kínál. A minimalista stílusú belteret hosszú távon fenntartható módon előállított anyagok jellemzik. Az új dizájnnyelv autentikus módon kínál magasfokú funkcionalitást és intuitív kezelést a digitális világban.Tisztán elektromos hajtásrendszerű VISION 7S tanulmánya a ŠKODA első koncepciómodellje, amely immár a márka megújult formai nyelvezete jegyében született. Most a jármű utasteréről jelent meg az első dizájnrajz, amelyen a minimalista stílusú beltér - hosszú távon fenntartható előállítású anyagai mellett - három üléssorában akár hét személy számára is bőséges helyet, valamint a ŠKODA modelljeire oly jellemző Simply Clever megoldásokat kínál.Amint Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője kiemelte: "Új formai nyelvezetünk minimalista stílusú, funkcionális és autentikus, amellyel továbbra is következetesen a ŠKODA olyan hagyományos erényeire összpontosítunk, mint a bőséges térkínálat, a könnyű kezelhetőség és a kiemelkedő funkcionalitás. Új dizájnnyelvünk újabb lépés előre, még jobban az ügyfélélményre (Customer Experience) összpontosítva. Formatervezőink és mérnökeink nagyfokú kreativitását variálhatóan mozgatható beltér-elemek és olyan új fejlesztésű Simply Clever megoldások jelzik, mint például az integrált gyerekülés. A tudatosan minimalista vonalvezetés révén a külső formavilág a beltérben is harmonikusan folytatódik."Új részletmegoldásokAz új VISION 7S tanulmány belső kialakítását a belteret szimmetrikusan körülölelő (wrap-around) formák határozzák meg, amit egészen az ajtókig nyúló, így még tágasabb térérzetet keltő, széles és vízszintes műszerfal egészít ki. Az érintőképernyővel és a gyorselérési funkciók haptikus gombjaival kialakított mindenkor kényelmes kapcsolatot optimálisan pozícionált kéztámasz teszi lehetővé. Ugyancsak haptikus kezelőelemek sorakoznak az új tervezésű kormánykeréken is. A hangulatvilágítás kellemes fénybe burkolja az utastér különböző részeit, de a be- és kiszálláshoz is kellő fényt biztosít és egyebek mellett az akkumulátor töltöttségi szintjéről is tájékoztat. Az ajtókárpitokon szintén interaktív haptikus és vizuális kezelőelemek tűnnek fel. Az integrált gyerekülés a középen végigfutó konzol végén, vagyis az autó legbiztonságosabb részén kapott helyet. Az első ülések integrált zsákokkal kialakított háttámláin multimédiás eszközök számára készült tartók állnak a második és harmadik üléssor utasainak rendelkezésére.Innovatív, mozgatható kezelőelemek a különböző üzemmódokhozA tágas beltér kétféle konfigurációt - "Vezetés" ("Driving") és "Pihenés" ("Relaxing") - kínál, amelyek különböző helyzetekre szolgálnak a tér újszerű élményével. A vezetési üzemmódban minden kezelőelem ideális helyzetben, a központi érintőképernyő pedig függőlegesen áll, optimálisan jelenítve meg menet közben a vonatkozó információkat. A pihenő üzemmód töltéskor vagy más megállások alkalmával aktiválható, a kormánykerék és a műszerfal ekkor előre, míg az első és a második sor ülései hátrafelé mozdulva biztosítanak még pihentetőbb üléspozíciót, maximális helyet és kényelmet az utasoknak.A ŠKODA AUTO márciusban, idei éves sajtókonferenciája alkalmával jelentette be új formai nyelvezetét, amely a márka olyan értékein alapul, mint a masszivitás, a funkcionalitás és a hitelesség - miközben tágas térérzet, tartós és hosszú távon fenntartható előállítású anyagok, illetve aerodinamikus, gazdaságos formavilág jellemzik.

  • Világpremier július 7-én – „Étvágygerjesztő” új Amarok
    Újdonság a Volkswagen Haszonjárművekről 2022.06.27.

    Világpremier július 7-én – „Étvágygerjesztő” új Amarok

    Július 7-én tartja digitális premierjét a Volkswagen Haszonjárművek prémium -pickupja, első ízben immár minden lepel és álca nélkül, élő közvetítésben mutatkozik be a világnak. Egyéni formavilága mellett a teljes egészében új fejlesztésű Amarok számos különleges megoldást is felvonultat, innovatív műszaki fejlesztések egész sorát hozza el a pickupok B-szegmensébe."Lázadó" és "harcos", egyben a család és mindenfajta vállalkozás fő támasza, ám mindenkor egyetlen világos céllal - hogy vállalja a felelősséget. A Volkswagen Haszonjárművek új prémium-pickup sorozata ott segíti vezetőjét, ahol csak tudja. Az Amarok legújabb generációjának mottója ezért így szól: "Történjék bármi" ("No matter what"), azaz nem számít, mi áll előttünk.Az előzetes YouTube videó ezen a közvetlen hivatkozáson érhető el. A kisfilm a szó szoros értelmében étvágygerjesztőként hivatott szolgálni a bemutatóra, amelyre digitális világpremier formájában, élő közvetítésként 2022. július 7-én 10:00 órakor (CEST; UTC+2) kerül sor.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.