Tartozékhíradó
2021.05.25.

GÉPKARBANTARTÁS ÉS MŰSZAKI OKTATÁS CÉLJAIRA TESZTEL KITERJESZTETT VALÓSÁG SZEMÜVEGEKET A ŠKODA AUTO

Gépek, berendezések és szerelősorok műszaki karbantartását segítő, kiterjesztett valóság (Augmented Reality; AR) alapú alkalmazást tesztel a ŠKODA AUTO. Az úgynevezett HoloLens szemüvegek holografikus képekként vetítik ki a felhasználó közvetlen látómezejébe a kézikönyveket, illetve karbantartási ellenőrzőlistákat és egyéb dokumentumokat, a videókonferenciák alkalmával pedig igény szerint megoszthatók az AR szemüvegen keresztül látottak, például oktatási felhasználásokat is lehetővé téve.Amint Miroslav Kroupa, a ŠKODA AUTO márkamenedzsment-vezetője elmagyarázta: "Kísérleti projektünk keretében kiterjesztett valóság alapú megoldást alkalmazunk gépeink karbantartási és javítási munkálatainak optimalizálására és a hibaarány minimálisra mérséklésére. A HoloLens szemüveggel technikusaink mindenkor, minden lényeges információt közvetlen látóterükben tekinthetnek át, miközben teljes mértékben munkájukra összpontosíthatnak. Az AR-szemüvegek ily módon a munkavégzés biztonságát is növelhetik. Az eszköz bárhol és bármikor rugalmas információcserét tesz lehetővé, akár különböző termelési helyszíneken és időzónákban tartózkodó kollégák között is. Mindez jelentősen felgyorsíthatja a karbantartási folyamatokat, s épp a COVID-19 világjárvány idején óriási előnyt is jelent. Mindemellett e szemüveg bizonyos játékszerű elemekkel is bővíti a mindennapi munkát ("gamification"), ezzel is műszaki pályára inspirálva a fiatalokat."A jelenlegi kísérleti projekt keretében a Központi Műszaki Szolgálat részlege és a ŠKODA AUTO FabLab teszteli a kiterjesztett valóság (Augmented Reality; AR) alapú technikák alkalmazását a gyártóüzemek karbantartásához. A videóhívások során a technikusok az úgynevezett HoloLens szemüveg segítségével mutathatják meg, mit látnak épp egy-egy gépen és olyan kollégákkal is konzultálhatnak, akik nem az adott helyszínen tartózkodnak. A szemüveg segítségével egyebek mellett műszaki dokumentációk, illetve további munkaanyagok is továbbíthatók a beszélgetőpartner felé.Az AR-szemüveg továbbá kézikönyvek, ellenőrzőlisták és útmutatók hologramjainak megjelenítésére is használható a műszaki karbantartás során. Miután a munkatársak beszkennelték az adott gépen látható a QR-kódot, a vonatkozó tárolt dokumentumok - többek között fotókkal és videókkal - interaktív módon, lépésről-lépésre vezetik őket végig a karbantartási munkákon. Ily módon mindvégig szabad maradhat a technikusok mindkét keze. Egy-egy munkafázis befejeztével a technikus egyetlen kézmozdulattal egyszerűen "kipipálhatja" a hologramon a műveletet. Az AR-technológia csökkenti a hibázás valószínűségét, rugalmasabb szervizintervallumokat tesz lehetővé és felgyorsítja a karbantartást, az esetleges további szervizigényt pedig WLAN-kapcsolaton a belső rendszer felé továbbítja. A HoloLens szemüvegek a javításokat is nagyban leegyszerűsítik, a videó-útmutatóknak köszönhetően ugyanis immár nem szükséges vaskos kézikönyveket lapozgatni.A hologramokat láthatóvá tévő szemüveg mellett a HoloLens rendszere kamera-projektor egységet is tartalmaz. A szemüveg felvételét követően virtuális megjelenítések egészítik ki a valós környezet képét. A szemüveglencsék jó perifériás látást tesznek lehetővé és munka közben bármikor felhajthatók.A ŠKODA AUTO stratégiája alapvető elemeként szisztematikusan, termékeitől és szolgáltatásaitól egészen a gyártásig digitalizálja a vállalat folyamatait és eljárásait, így válva még rugalmasabbá és hatékonyabbá. Ennek során a cseh autógyártó - többek között a karbantartás területén - széleskörűen alkalmaz kiterjesztett valóság (AR) alapú megoldásokat is.
GÉPKARBANTARTÁS ÉS MŰSZAKI OKTATÁS CÉLJAIRA TESZTEL KITERJESZTETT VALÓSÁG SZEMÜVEGEKET A ŠKODA AUTO

Schrekra dol Deck in noviton. Dokum, sunim Vernas orkefan se. Deck in noviton. Kisuaheli neumix dok barcmope. Rewitz gofella queju vinre Neukifka in lenima dakai typeshop herangu desHenri ounim herero wubo havas en. Schrekra dol Deck in noviton. Lagefeph rhu nekoscha kakain VW udr Audi.