Újdonság a ŠKODA-ról
2021.03.12.

Jubileum a ŠKODA AUTO központjában – 15 millió autó Mladá Boleslavból 1905 óta

-116 évvel ezelőtt építették első autójukat Mladá Boleslavban a Laurin & Klement alapítói – a történelmi gyárcsarnokokban ma a ŠKODA Múzeum működik› A ŠKODA AUTO jelenleg hat modellsorozatot – FABIA, SCALA és OCTAVIA, a KAMIQ és KAROQ SUV-modellek, valamint a tisztán elektromos ENYAQ iV – gyárt Mladá Boleslav-i központjában› A világszerte futó ŠKODA gépkocsik csaknem kétharmada a Mladá Boleslav-i gyárból származik› A ŠKODA AUTO továbbra is invesztál gyártása korszerűsítésébe, automatizálásába, digitalizálásába és környezetkímélőbbé fejlesztésébeEgészen különleges évfordulót ünnepel székhelyén a ŠKODA AUTO: 1905 óta immár 15 millió autó gördült le a Mladá Boleslav-i szerelőszalagról, a jubileumi darab éppen március 5-én. Ez a példány egy Arctic-ezüst metál ŠKODA ENYAQ iV. 1905-ben itt gördült ki a mobilitás úttörőinek - Václav Laurin és Václav Klement - első autója, a Voiturette A a gyárcsarnokból. A ŠKODA AUTO folyamatosan invesztál a székhelyén zajló autógyártás korszerűsítésébe, s ezzel az ottani gépjárműgyártás jövőjébe.Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának termelési és logisztika területeiért felelős tagja kifejtette: "Szívélyesen gratulálnék e különleges jubileum kapcsán a Mladá Boleslav-i termelési helyszín teljes kollektívájának. 15 millió legyártott járművel ez az üzemünk a ŠKODA márka sikerének központi pillére, s főegységgyártásának köszönhetően már régóta a teljes Volkswagen Csoport számára is nagy jelentőségű. A jubileumi példány, egy ENYAQ iV, további utunk képviselője is egyben: folyamatosan digitalizáljuk gyártásunkat és következetesen végrehajtjuk elektromos mobilitási stratégiánkat. Ezzel egyidejűleg a vállalatcsoport szinergiáit is kihasználjuk, hogy különösen korszerű és vonzó járműveket készíthessünk, amelyek világszerte meghódítják ügyfeleinket."Az autógyártás Mladá Boleslav-i kezdetei egészen a Laurin & Klement vállalatig nyúlnak vissza, amelyből később a ŠKODA AUTO kialakult. Az alapítók, Václav Laurin és Václav Klement, 1905-ben a kerékpárgyártás beszüntetése mellett döntöttek és teljes egészében a motorkerékpárok és autók gyártására összpontosítottak. A történelmi csarnokok, amelyekből a vállalat első autója, a Voiturette A is kigördült, még ma is állnak, s néhány éve a ŠKODA Múzeumnak adnak otthont.Mindjárt az utca túloldalán húzódik a modern autógyár, ahol jelenleg mintegy 29 100 dolgozó, összesen hat modellsorozatot gyárt: a FABIA mellett itt készül a SCALA és az OCTAVIA, valamint a KAMIQ és a KAROQ SUV-modellek, illetve a tisztán elektromos ENYAQ iV. Utóbbi számára a vállalat egy már meglévő gyártósorát tervezte át, illetve alakította ki az MEB-alapú járműveknek megfelelően. Ez a sor a teljes Volkswagen Csoportban egyedüliként teszi lehetővé a Moduláris elektromos platform (MEB) és a Moduláris keresztirányú platform (MQB) műszaki alapjaira épülő modellek párhuzamos gyártását. 2020 november vége óta az OCTAVIA és a kompakt-SUV KAROQ mellett a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ENYAQ iV is ezen készül.Ez a fejlesztés jól példázza a ŠKODA AUTO termelési helyszíneinek folyamatos korszerűsítését, amely során az Ipar 4.0 eljárásai, a digitalizálási projektek és az automatizálás állnak az előtérben. Még az MQB- és MEB-alapú modellek közös gyártósorának üzembehelyezését megelőzően, például egy korszerű, akár 168 ezer karosszéria kapacitású fényezőüzem is megkezdte működését Mladá Boleslavban, több mint 650 új munkahelyet teremtve. 2021 elején a ŠKODA AUTO az előszériás járművek számára új központi próbacsarnokot (Pilot Hall), valamint új tesztjármű- és prototípuskészítő központot nyitott székhelyén.A járművek mellett a ŠKODA AUTO motorokat, MQ100 és MQ200 manuális sebességváltókat, tengelyeket, valamint a vállalatcsoport több márkájának hálózatról tölthető hibridmodelljeihez (Plug-in Hybrid) nagyfeszültségű akkumulátorokat is gyárt Mladá Boleslavban. 2021 februárban már a százezredik hajtásrendszer-akkumulátor került le itt a gyártósorról.Sikertörténet a Volkswagen Csoport tagjakéntA ŠKODA AUTO főüzemének fejlesztése és a 15 millió legyártott gépkocsi jubileuma egyaránt szorosan kapcsolódik a márka 1991-es belépéséhez a Volkswagen Csoportba. Ennek idén immár harminc esztendeje. Már azóta is több mint 10,7 millió gépkocsi készült Mladá Boleslavban, s a globális vállalat részeként a ŠKODA AUTO regionális piacvezetőből világszerte sikeres volumenmárkává lépett elő.Ma Mladá Boleslav gyára kulcsszerepet játszik a cseh autógyártó elektromos mobilitási stratégiájának megvalósításában: Az ENYAQ iV az egyetlen olyan modell Európában, amely Németországon kívül készül és a Volkswagen Csoport MEB-platformjára épül.Főüzeme mellett a ŠKODA AUTO Kvasinyban és Vrchlabíban is rendelkezik termelési helyszínnel. Kvasinyban a ŠKODA SUPERB sorozatot és hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű SUPERB iV változatot, valamint KODIAQ és KAROQ SUV-modelljeit gyártja. A DQ200 kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltó (DSG) a Vrchlabí, különösen korszerű főegységgyárában készül. 2020-ban a ŠKODA AUTO a COVID-19 miatt elrendelt gyártásszünet ellenére is több mint 750 ezer autót gyártott Csehországban, de Szlovákiában és Ukrajnában, valamint Kínában, Indiában és Oroszországban is készülnek ŠKODA gépkocsik. 1905 óta a cseh gyártó világszerte több mint 24,8 millió járművet készített.A legjelentősebb ŠKODA-modellek Mladá Boleslavból 1905-től napjainkigAz első Mladá Boleslav-i autója a híres L&K Voiturette A volt, amely 1905 és 1907 között gördült ki a bohémiai gyárból. A modellpaletta zászlóshajója, a ŠKODA SUPERB 1934-ben jelent meg és a Monte Carlo Ralin a kezdetektől fogva aratott sikerei 1936-ban a ŠKODA POPULAR MONTE CARLO1 különleges modelljének megalkotására inspirálta az autógyártót. Az akár 110 kilométer/óra végsebességre is képes, kétajtós modell 1938-ig készült Mladá Boleslavban. A ŠKODA 1000 MB az akkori Csehszlovákia első nagysorozatú gépkocsijaként farmotoros kialakításával és önhordó karosszériájával műszakilag új idők kezdetét jelentette 1964-ben. A márka első orrmotor-elsőkerékhajtás elrendezésű típusa, a ŠKODA FAVORIT 1987-től Vrchlabí üzemében, egy évvel később pedig már Mladá Boleslavban is új korszakot nyitott. A ŠKODA OCTAVIA, azaz "a márka szíve" szintén készül a főüzemben is. A leendő "bestseller" első modern generációja 1996. szeptember 3-án érkezett meg, s gyártása az OCTAVIA TOUR változatot is beleértve egészen 2010-ig tartott. A kompakt ŠKODA SCALA, amely a gyártó első típusaként már a Volkswagen Csoport MQB A0 platformjára épül, 2019 óta készül a Mladá Boleslav-i szerelőszalagon. A ŠKODA AUTO 2020 november vége óta Mladá Boleslavban készíti a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjára (MEB) épülő első sorozatgyártású típusát. Ez a már eleve akkumulátorhajtású gépkocsinak tervezett, tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV.1 A Monte Carlo a Monaco Brands bejegyzett védjegye
Jubileum a ŠKODA AUTO központjában – 15 millió autó Mladá Boleslavból 1905 óta

Schrekra dol Deck in noviton. Dokum, sunim Vernas orkefan se. Deck in noviton. Kisuaheli neumix dok barcmope. Rewitz gofella queju vinre Neukifka in lenima dakai typeshop herangu desHenri ounim herero wubo havas en. Schrekra dol Deck in noviton. Lagefeph rhu nekoscha kakain VW udr Audi.