Újdonság a ŠKODA-ról
2020.09.23.

Mild-hibrid, hálózatról tölthető hibrid és földgázüzem –Új hajtásrendszer-változatok a ŠKODA OCTAVIA számára

Három alternatív hajtásrendszer is rendelkezésre áll a ŠKODA modellpalettájának „bestselleréhez”: hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid), mild-hibrid és földgázüzem Az OCTAVIA negyedik generációja innovatív vezetői segédrendszereket, illetve legmagasabb színvonalú aktív és passzív biztonságot kínál Korszerű infotainment-technikák, integrált eSIM-kártya és átfogó connectivity-kínálat online-támogatással
hibrid

Új dimenziókba lépett az OCTAVIA negyedik generációjával a ŠKODA: a márka „bestsellere” érzelmekben még gazdagabb karakterrel mutatkozott be és tovább növelte aktív és passzív biztonságát, az OCTAVIA emellett számos új vezetői segédrendszert kínál és modern infotainment-berendezésekkel is szolgálhat fedélzetén. Mindezeken túl gazdaságos üzemű benzin- és dízelmotorjaival, valamint három alternatív hajtásrendszerével az OCTAVIA új nemzedéke hosszú távú fenntarthatósága is nőtt. A OCTAVIA e-TEC modellben a ŠKODA első ízben alkalmaz mild-hibrid technikát, míg az OCTAVIA iV és a sportos OCTAVIA RS iV korszerű, hálózatról tölthető hibridhajtással (Plug-in Hybrid) érkezett, az OCTAVIA G-TEC pedig környezetkímélő földgázüzemre (CNG) készült. Három hosszú távon fenntartható hajtásrendszerének köszönhetően jelentősen csökken az új OCTAVIA sorozat szén-dioxid-kibocsátása.

A ŠKODA OCTAVIA negyedik generációjában is Limousine és COMBI kivitelben áll rendelkezésre, s robusztus SCOUT-változat, illetve három különösen sportos RS-verzió is bővíti az OCTAVIA-család palettáját. Az első- vagy összkerékhajtás, illetve a manuális vagy a kettős tengelykapcsolós, automata sebességváltók (DSG) választékával minden ŠKODA-vásárló megtalálhatja a számára legmegfelelőbb OCTAVIA-változatot.

Az első modern OCTAVIA 1996-os bemutatkozása óta megjelent immár negyedik generáció tovább erősíti e sorozat „a márka szíveként” és volumenmodelljeként elfoglalt pozícióját. Több mint hétmillió legyártott példányával az OCTAVIA a ŠKODA legnagyobb darabszámban értékesített modellje és számos nemzetközi piacon valódi ikonná lépett elő. Hazai piacán, Csehországon kívül az OCTAVIA hét másik országban is vezeti a személyautó bestseller-listát, köztük Lengyelországban, Ausztriában, Svájcban és Finnországban, míg második legnagyobb értékesítési volumenű piacán, Németországban, már évek óta a legkeresettebb importmodell. Nagy szerepet játszott mindebben az OCTAVIA COMBI, amely Európa-szerte a legnépszerűbb kombimodell.

A ŠKODA évente akár 400 ezer darabot is gyárt „bestselleréből”, amely a márka egyetlen modelljeként készül négy országban is: az OCTAVIA Csehországban és Kínában, valamint Oroszországban és Indiában gördül le a szerelőszalagokról.

Az OCTAVIA sikertörténetének okai egyértelműek: a ŠKODA márka „szíveként” nem csupán immár jól megszokott, nagyvonalú térkínálatával és kiváló ár/érték-arányával bizonyul meggyőzőnek, hanem magas színvonalú aktív és passzív biztonságával is, ami az Euro NCAP tesztek ötcsillagos értékelésében is megmutatkozik. Negyedik generációjában az OCTAVIA számos olyan innovatív biztonsági és vezetői segédrendszert kínál, mint például a négy kamerájával az autó környezetéről 360 fokos képet előállító Környezetmegfigyelő rendszerrel (Area View) kiegészített Parkolási asszisztens (Park Assist). Az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő adaptív berendezés (Adaptive Lane Assist) már az útépítési szakaszokat is érzékeli, a Helyi veszélyhelyzet-figyelmeztetés (Local Traffic Warning) pedig automatikusan hívja fel a figyelmet a jármű közvetlen közelében fellépő forgalmi zavarokra, például a közlekedési torlódásban álló járműsor végére. Első ízben kínálja a ŠKODA az új OCTAVIA számára az új Szélvédő-kijelzőt (Head-up Display), amely közvetlenül a szélvédőre vetítve jelenít meg olyan fontos információkat, mint például a sebesség, a navigációs útmutatások, a felismert közlekedési táblák vagy az épp aktivált vezetői segédrendszerek adatai.

Az OCTAVIA sorozat tagjaihoz a moduláris infotainment-koncepció legújabb generációjának három infotainment-berendezése is rendelkezésre áll, mégpedig 8,25 és 10 col közötti képátlójú képernyőkkel. A beépített eSIM-kártyának köszönhetően az autó állandó internetkapcsolattal is rendelkezhet, új ŠKODA Connect szolgáltatások igénybevételét téve így lehetővé.

Három alternatív hajtásrendszer: plug-in hibrid, mild-hibrid és CNG

Három betűkombináció – iV, e-TEC és G-TEC – utal az új ŠKODA OCTAVIA új alternatív hajtásrendszer-változatainak széles választékára. Az OCTAVIA iV és az OCTAVIA RS iV hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel készül és a WLTP-ciklus szerint akár 60 kilométer tisztán elektromos, ezzel helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli hatótávot kínál. Újdonság a ŠKODA kínálatában az e-TEC jelzés, amely a márkánál első ízben alkalmazott mild-hibrid technikára utal, ahol a TSI benzinmotorok 48-voltos, szíjhajtású indítógenerátor és ugyancsak 48-voltos lítiumion-akkumulátor révén kapnak elektromos támogatást. Az OCTAVIA G-TEC elsősorban környezetbarát földgázzal (CNG) üzemel, amelynek tisztább égésfolyamata a benzinüzemhez képest mintegy 25 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást.

Christian Strube, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Az új OCTAVIA kifejlesztése során már a kezdetektől különös hangsúlyt fektettünk a légellenállás, valamint a szén-dioxid- és nitrogén-oxid-kibocsátás ismételt mérséklésére. Ennek eredményeként most minden eddiginél sokrétűbb az új OCTAVIA hajtásrendszereinek választéka: egyaránt kínáljuk mild-hibrid technikájú e-TEC modellként, két hálózatról tölthető hibridhajtású (Plug-in Hybrid) iV-változatban, valamint környezetkímélő földgázüzemű OCTAVIA G-TEC kivitelben. Ily módon a gazdaságosság és a hosszú távú fenntarthatóság jelentős növekedését magasfokú funkcionalitással és sokoldalúsággal ötvözhetjük, az OCTAVIA így negyedik generációjában is pontosan azon erényeivel hódíthat, amelyeket oly nagyra értékelnek ügyfeleink.

OCTAVIA iV és OCTAVIA RS iV – két szív erejével

Második modellként SUPERB iV zászlóshajója után, a ŠKODA új OCTAVIA sorozatát is kínálja hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel, mégpedig mindjárt két teljesítményszinten is. A SCOUT változat kivételével az OCTAVIA iV az Ambition felszereltségi szinttől áll rendelkezésre, 150 kW (204 LE) maximális rendszerteljesítménnyel és 350 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékkal. A sportos OCTAVIA RS iV maximális rendszerteljesítménye 180 kW (245 LE), forgatónyomaték-csúcsa 400 newtonméter, s a teljes rendszerteljesítményét rendelkezésre bocsátó Sport üzemmódban mindkét karosszériaváltozatában mindössze 7,3 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 225 kilométer/óra. A DSG sebességváltóval szerelt, vele összevethető benzinmotoros változathoz viszonyítva itt 2,2 másodperccel igényel kevesebbet a 80 és 120 kilométer/óra közötti gyorsítás. A dinamikus menettulajdonságokról az alapfelszereltséghez tartozó progresszív kormányzás és karakteresen dinamikus hangolású sportfutómű gondoskodik, míg az erőátvitel feladatát a ŠKODA „bestsellere” negyedik generációjának mindkét iV változatában hatfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó látja el, a fokozatválasztás pedig elektronikus úton, úgynevezett shift-by-wire.